خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان مطرح کرد:

نباید تا روزی که کردستان به آب نیاز دارد منابع آبی استان به جای دیگری منتقل شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۵۸۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: معتقدم مهمترین مزیت و سرمایه استان کردستان برای توسعه، منابع آبی آن است و تا زمانی که مردم و کشاورزان این استان به آب نیاز دارند، نباید آب از کردستان به‌جایی دیگر منتنقل شود.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در نشست با فعالان مدنی شهرستان دهگلان و در واکنش به اخبار منتشر شده درباره انتقال آب سد آزاد به سد قوچم و انتقال آن به استان همدان افزود: معتقدم مهمترین مزیت و سرمایه استان کردستان برای توسعه منابع آبی آن است و تا زمانی که مردم و کشاورزان این استان به آب نیاز دارند، نباید آب از کردستان به‌ جایی دیگر منتقل شود.

وی اظهارداشت: آب سد آزاد و سد قوچم کفاف آب شرب و کشاورزی مورد نیاز شهرستان‌های قروه و دهگلان را نمی‌دهد و نباید به استان دیگری منتقل شود.

نصراللهی زاده در این نشست گفت: مردم کردستان بیشترین رای را به آقای روحانی داده اند و طبیعی است که انتظار داشته باشند رای آنها اثرگذار باشد، بنابراین یکی از مطالبات جدی و بحق مردم کردستان توجه ویژه به مقوله آب و تامین نیازهای آبی استان و زدودن ذهنیت منفی در این زمینه است.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: حاکمیت قوه مجریه به رنگ و بوی «رأی اکثریت» حق مردم است و اگر این‌گونه نباشد مردم «سرخورده» می‌شوند.

وی توسعه‌ نیافتگی استان را حاصل نظام تدبیر نادرست در گذشته دانست و گفت: استفاده از آب در محل استحصال به صرفه تر از انتقال و استفاده از آن در نقاط دیگر است بنابراین منطق حکم می کند در سیاست های تخصیص آب به استان کردستان تجدیدنظر شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره توسعه شهرستان دهگلان گفت که با توجه به محدودیت منابع دولتی باید برای توسعه این شهرستان از هرگونه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی گفت: باید بدنبال سرمایه گذاران بومی برویم و دلبستگی ایجاد کنیم و از آنان دعوت کنیم تا در شهرستان دهگلان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان درعین‌حال تلاش‌های صورت گرفته در امور زیربنایی و اقتصادی دهگلان را مناسب خواند و با اشاره به موقعیت شهرستان دهگلان آینده توسعه‌ای این شهرستان را درخشان ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز