خبرگزاری کار ایران

سید محسن علوی مطرح کرد:

اشتغال 203 نفر از روستاییان کردستان با اجرای طرح ضربتی ایجاد شغل

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان گفت: اشتغال در روستاهای پیش‌بینی شده 203 نفر است که در حوزه صنایع‌دستی برای 122 نفر و در حوزه گردشگری برای 81 نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محسن علوی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگیدر سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد با بیان اینکه بیکاری معضل جامعه کنونی است، گفت: طرح ضربتی ایجاد اشتغال سال ۸۵ در دولت نهم مصوب شد که متاسفانه در حد تصویب باقی ماند.

وی اظهار داشت: این طرح در مرحله اول در ۷۶ روستای کشور اجرا می‌شود که سهم استان کردستان سه روستای سلین در شهرستان سروآباد، پالنگان در کامیاران و نوره از توابع شهرستان سنندج است.

مدیرکل میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: انتخاب این سه روستا به‌دلیل ظرفیت‌های شایانی بود که در روستاها دیده شده است. 

علوی به قدامت انجام شده در این سه روستا پرداخت و گفت: احیای بناهای قدیمی، ساماندهی سرویس‌های مساجد قدیمی، انجام مطالعات راهبردی و نقشه برداری سه بعدی است.

وی تهیه بانک اطلاعاتی، برگزاری دوره های آموزشی، پرداخت تسهیلات و برگزاری جلسات با فرمانداری ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی کردستان کل اشتغال در روستاهای پیش بینی شده 203  نفر است که در حوزه صنایع دستی برای 122 نفر و در حوزه گردشگری برای 81 نفر شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز