خبرگزاری کار ایران

عبدالمحمد زاهدی مطرح کرد:

کردستان تمامی جنبه‌های گردشگری را در خود جای داده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۹۳

استاندار کردستان گفت: استان کردستان تمامی جنبه‌های گردشگری را در خود جای داده علی‌الخصوص در حوزه گردشگری فرهنگی با توجه به تنوع فرهنگی استان نیز جاذبه‌های خوبی برای مردم داخل و خارج داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه مردم کردستان در انتخابات ریاست‌جمهوری خوش درخشیدند، افزود: علی‌رغم فضاسازی برای نا امید کردن مردم به‌وسیله جریانات خارج از کشور مردم کردستان حضور پرشوری را از خود به نمایش گذاشتن و از این جهت این امر قابل ستایش است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه طرح ساماندهی مبادلات مرزی به تصویب دولت رسیده است، اظهار داشت: این طرح سر و سامانی به مبادلات مرزی می دهد و پدیده کولبری به مبادلات قانونمند تبدیل خواهد شد.

استاندار کردستان در خصوص حوزه گردشگری نیز به ارائه مباحثی پرداخت و گفت: راهیان نور از جمله مسائلی است که با برنامه ریزی همه دستگاه ها می تواند حضور گردشگران عمده ای را به کردستان مهیا کند.

زاهدی توریسم درمانی را یکی دیگر از ظرفیت های کردستان برشمرد و اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی از مردم کشور همسایه‌ جهت درمان به تهران مراجعه می کنند که فارغ از مسافت طولانی و هزینه به لحاظ زبان نیز دچار مشکل می شوند با این اوصاف مجموعه بهداشتی و درمانی استان آمادگی پذیرش بیماران مردم خارج از کشور را دارد.

وی با بیان اینکه جوهره اصلی مردم کرد در مهمان‌نوازی است، تاکید کرد: با این خصلت پسندیده مردم هیچ مسافری با خاطره‌ای بد استان را ترک نکرده و این خود مزیت بزرگ محسوب می‌شود لذا در کنار این ویژگی مقوله آموزش مردم را برای جذب بیشتر مسافران در دستور کار قرار دهیم.

وی رینگ گردشگری غرب کشور را مورد تاکید کرد قرار داد و عنوان کرد: چنانچه این مهم با توجه به جاذبه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان‌های غربی مطالعه و مورد ارزیابی قرار گیرد نتایج خوبی را به‌همراه خواهد داشت.

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تملک‌خانه‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: در شهر سنندج با وجود 155 خانه تاریخی 56 مورد نیز تملک شده و در این میان واگذاری این خانه‌ها به بخش خصوصی و دولتی می‌تواند در بحث گردشگری موثر  واقع شود.

زاهدی خاطر نشان کرد: گردشگری آبیدر، قشلاق گریزه و دریاچه مریوان با توجه به پتانسیل گردشگرپذیری نیازمند مطالعه جدی است و همچنین می‌طلبد از اعتبارات دهیاری‌ها برای روستاهای هدف گردشگری برای ایجاد اشتغال کمک گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز