خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

افتتاح فاز 2 پارک جنگلی قله ایمام با اعتباری بالغ بر 860 میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۴۷۳

فاز 2 پارک جنگلی قله ایمام با اعتباری بالغ بر 860 میلیون تومان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار مریوان، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در استانداری و نماینده مردم مریوان در خبرگان رهبری افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در خصوص پروژه فاز دوم قله امام گفت: در این طرح که یک محور گردشگری جدید است، شهرداری مریوان با حفظ سیما و منظر طبیعی منطقه، مداخلاتی انجام داده و پارک ارزشمندی احداث کرده که موجب جلب توجه شهروندان مریوانی هم بوده است و در آینده در فازهای بعدی این پروژه کارهای اساسی تری هم در آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در این منطقه، علاوه بر توجه به بحث گردشگری، توجه به بافت تاریخی و هویتی آن هم مدنظر است و لذا قرار شد هماهنگی بیشتری میان ادارات متولی انجام گیرد تا با توجه به خاص بودن منطقه، بحث تاریخی و معنوی این قله مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

معاون استاندار کردستان در ادامه با اشاره به افتتاح دو پارک محله ای در نواحی حاشیه ای شهر مریوان، اظهار کرد: توجه به همه محلات از جمله حواشی شهرها در قابل طرح‌های بازآفرینی، همواره مورد تأکید ما به شهرداری‌های شهرهای استان بوده است و ایجاد و بهره برداری از دو پارک در محلات محروم مریوان نیز با همین رویکرد صورت گرفت.

قادری‌خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مریوان، این شهر می‌تواند وضعیت بهتری را داشته باشد، اما شهرداریها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی نیاز دارند تا مردم مشارکت بیشتری در اداره شهر داشته باشند و این مسئله موجب موفقیت بیشتر شهرداری و شورای اسلامی خواهد شد و خوشبختانه این روحیه در مریوان هم وجود دارد و کارهای ارزشمندی از این طریق صورت گرفته است.

همچنین شهردار مریوان در آئین افتتاحیه این پارک‌ها اظهار کرد: در راستای افزایش میزان سرانه فضای سبز برای استفاده اقشار مختلف جامعه و همچنین ایجاد مکانی امن برای بازی کودکان دو پارک و همچنین فاز دوم قله ایمام، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

کریمی گفت: پارک زریان در محله کوره موسوی شامل فضای سبز (چمن کاری، گلکاری، درختکاری) و ۱۷۰ متر مربع زمین بازی کودکان، ۱۲ ست ورزشی در مساحت ۷۰ متر مربع، ۷۵۰ متر مربع فضای سبز و ست تنیس روی میز است.

وی خاطرنشان کرد: پارک جنگلی شنه در دو فاز اجرا می شود و فاز اول آن امروز مورد بهره برداری قرار گرفت که شامل زمین چندمنظوره با ۴۰۰ مترمربع مساحت و ۷۲ مترمربع تنیس روی میز و همچنین یکهزار و ۲۰۰ متر مربع پیاده رو و ۵۱۰ متر مربع فضا برای زمین بازی کودکان است.

وی تصریح کرد: این دو پارک در راستای ایجاد تفرجگاهی برای کودکان و اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان و نوجوانان افتتاح و مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

شهردار مریوان از اجرای فاز دوم پارک جنگلی شنه هم خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم این پارک بیش از ۱۷ هکتار بوده که به زودی با تأمین اعتبار، شروع به احداث و فعالیتهای عمرانی آن خواهیم کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: فاز دوم قله ایمام مریوان نیز در مساحتی با طول ۱٫۲ کیلومتر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیون تومان شامل ست ورزشی بازی کودکان، ۱۶ پلاژ خانوادگی، پارکینگ و سرویس بهداشتی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز