خبرگزاری کار ایران

سید کمال حسینی مطرح کرد:

راه برون‌رفت از مشکلات فراهم‌کردن بستر برای سرمایه‌گذاری است/ دو راهکار برای رهایی از اقتصاد نفتی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۲۹۴

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: راه برون‌رفت از مشکلات فراهم کردن بستر برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکمال حسینی امروز در گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سنندج تشکیل شد، افزود: اولویت نخست کشور ما تولید است و در این راستا راه برون رفت از مشکلاتی نظیر فقر و بیکاری، تولید است.

وی سیاست و شعارهای دولت را حول محور توسعه بیان کرد و گفت: تولید می تواند مشکلات را رفع کند اما هنوز در بنیاد و اساس برای تولید برنامه ریزی نشده است چرا که اقتصاد کشور ما به نفت متکی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع, معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: دو راهکار برای رهایی از اقتصاد نفتی مطرح است اینکه در سطح کلان تولید را سود آور کنیم و واحد های تولیدی توجیه اقتصادی داشته باشند. 

حسینی ادامه داد: این امر نیاز به مکانیزم‌هایی دارد و شناساندن جایگاه و منزلت تولید کنندگان به جامعه از جمله تدابیری است که باید اتخاذ شود.

وی مشکلات تولیدکنندگان را دغدغه همگان دانست و تاکید کرد: شرایط باید در جامعه طوری باشد که تولیدکنندگان برای رفع مشکلاتشان از مراجعه به مسئولان ارشد استان بازدارنده شوند و حل مسائل دغدغه تمامی اقشار باشد.

حسینی آسیب‌های اجتماعی  را ناشی از بیکاری دانست و تاکید کرد: آنچنان که باید به مقوله تولید ارزش قائل نشدیم طوری‌که در این زمینه به شعار بسنده کردیم و در عمل خروجی متناسب با ظرفیت کشور خارج نشده است.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ابراز داشت: عقب‌ماندگی‌های تاریخی کردستان منجر به این شده که تولید در استان ما به نسبت استان‌های برخوردار بسیار ضعیف باشد لذا می‌طلبد برای جبران این کاستی‌ها همه پای کار بیایند.

حسینی اعطای تسهیلات با سود ۱۸ درصد برای تولید در کردستان مناسب ندانست و عنوان کرد: زیرساخت‌های کردستان آماده نیست و انتظار می‌رود تسهیلاتی با سود کمتر به واحدهای تولیدی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از مشکلات فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاری است و در این راستا باید ذهنیت مثبتی در کردستان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز