خبرگزاری کار ایران

لیلا آژیر مطرح کرد:

گفتمان امنیت اجتماعی و روانی زنان در جامعه نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۴۸

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان گفت: با تقویت سمن‌ها و نهادینه‌شدن گفتمان امنیت اجتماعی و روانی زمینه ظهور و بروز زنان در جامعه میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لیلا آژیر امروز در نشست تخصصی راهکارهای ارتقای امنیت اجتماعی و روانی زنان که در محل سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه‌ای تشکیل شد با بیان اینکه امنیت اجتماعی و روانی زنان یک گفتمان و کار فرهنگی است، افزود: تحقق این گفتمان با همکاری فعالان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای که بستر و زمینه را برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها فراهم کند سالم و پویا خواهد شد لذا حضور زنان همگام با مردان از عمده آسیب‌هایی که می تواند متوجه جامعه شود می‌کاهد.

مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان با بیان اینکه امنیت اجتماعی و روانی زنان در سه مقوله روان‌شناسی، جامعه شناختی و حقوقی قابل تبیین است، گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده جایگاه و منزلت زنان در خانواده مهم ارزیابی شده چراکه با تربیت اصولی، فرزندان سالمی را تحویل جامعه می‌دهند.

آژیر امنیت اجتماعی زنان را مهم برشمرد و ابراز داشت: فضای حاکم در جامعه اعتماد و سرمایه اجتماعی به زنان را کاهش داده با این وجود با تقویت سمن ها و نهادینه کردن این گفتمان زمینه ظهور و بروز زنان در جامعه میسر می شود. 

وی همچنین ادامه داد: روان‌شناسان معتقدند امنیت اجتماعی دارای 14 نشانه است که حسادت، طرد شدن، تنهایی و بی‌اعتمادی از جمله این نشانه‌ها است که ریشه آن به دوران کودکی بر‌می‌‌گردد و تمام این موارد چرخه امنیت اجتماعی و  روانی زنان را رقم می‌زند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان عنوان کرد: فضای جامعه باید به سمتی پیش رود که با وجود امنیت زمینه رشد و بالندگی زنان مهیا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز