خبرگزاری کار ایران

امید رشیدی مطرح کرد:

قوانین باید همسان با تحولات اجتماعی تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۳۵

رئیس کانون وکلای کردستان گفت: قوانین کشور باید همسان با تحولات اجتماعی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید رشیدی امروز در نشست تخصصی راهکارهای ارتقای امنیت اجتماعی و روانی زنان که در محل سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه‌ای تشکیل شد با بیان اینکه تحولات حقوقی در حوزه زنان فراز و نشیب‌هایی را داشته، افزود: حوزه حقوقی زنان با توجه به معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دچار تغییر و تحول بوده است.

وی بسیاری از تئوری‌ها و اندیشه‌های جامعه شناسان و فقها  را مذکر مآبانه و مرد محور دانست و گفت: افکار و عقایدی بر جامعه حاکم است که سبب اجحاف در حق زنان می‌شود لذا لزوم تغییر قوانین مربوط به حوزه زنان و هماهنگ شدن قوانین با تحول اجتماعی و فرهنگی ضروری است.

رشیدی با اشاره به اینکه قوانین باید همسان با تحولات اجتماعی تغییر کند، ابراز داشت: لزوم آموزش قضات دادگاه‌های خانواده برای هماهنگ‌شدن اندیشه و آراء قضایی با تحولات اجتماعی و فرهنگی(آشنایی با نظریات علمی جامعه شناسی و روانشناسی و واقعیت‌ها و نیازهای اجتماعی) به عبارتی قانون‌گذار خود را با نیازهای جامعه تطبیق دهد.

رئیس کانون وکلای کردستان با انتقاد از طولانی بودن پروسه پرونده‌های طلاق عنوان کرد: چنانچه امکان استفاده از نهادهای(تفویض وخلع ) برای زنان و بازاندیشی قوانین برای رفع تنش‌ها و اختلافات شدید خانوادگی و تعریف یک نوع طلاق برای زن فراهم شود روند این نوع پرونده‌ها تسهیل می‌شود.

رشیدی اطاله دادرسی پرونده‌های طلاق و تشریفات دادرسی را از موجبات بحران اجتماعی و روانی زنان برشمرد.

وی تاکید کرد: کانون وکلا برای حمایت و معاضدت حقوقی از زنان بی بضاعت توسط بانوان وکیل آمادگی دارد.

رشیدی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری برای مطالعه و تهیه طرح پیشنهادی تغییرات ضروری قوانین حوزه خانواده به معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز آمادگی خود را اعلام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز