خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

باید تمامی خدمات در قالب خدمات کارت ملی هوشمند قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۰۷۰

استاندار کردستان گفت: باید تمام خدمات اجتماعی، اقتصادی، ثبت احوال و پزشکی در قالب خدمات کارت ملی هوشمند قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال کردستان با بیان اینکه بهره مندی از دیدگاه علمی در شورای راهبردی جمعیت امری مهم است افزود: بسیاری از تصمیم گیری‌های مهم که در جامعه اتخاذ میشود از آمار جمعیتی استنباط می‌شود.

وی اجرای کارت هوشمند ملی را زمینه‌ساز تحولات جمعیتی دانست و گفت: با اجرایی‌شدن این مهم تمامی جابه جایی‌های جمعیت به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندار کردستان رفع تفاوت نسبت جنسی تولد نوزادتان در بیجار و سروآباد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: طبق اعلام اداره کل ثبت احوال کردستان به صورت میانگین در ازای هر 100 دختر 105 پسر در کردستان متولد  می شود در حالیکه آمار در سروآباد 96 پسر در قبال 100 دختر و در بیجار نیز 116 پسر در قبال 100 دختر است.

زاهدی ادامه داد: با این وجود تفاوت نسبت‌جنسی نوزادتان تولد یافته در شهرستان‌های بیجار و سروآباد باید توسط اداره کل امور اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی مورد پایش و مطالعه قرار گیرد چرا که ممکن است در آینده خطر تلقی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز