خبرگزاری کار ایران

محمد فلاحی:

ایجاد ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در بانه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۸۵

فرماندار بانه با بیان اینکه گردشگری تجاری بانه دیگر از رونق سابق برخوردار نیست به ضرورت ایجاد ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی در نخستین نشست ستاد تسهیلات خدمات سفرهای تابستانی شهرستان بانه افزود: بیشتر مسافران و گردشگرانی که به شهرستان بانه سفر می کنند به دلیل وجود مجتمع های تجاری این شهر است بطوریکه می توان گفت گردشگری شهرستان بانه طی چند سال اخیر تا به امروز به جای یک گردشگری طبیعی بیشتر یک نوع گردشگری تجاری بوده است.

وی افزود: متاسفانه در یکی دو سال گذشته با سیر نزولی ورود مسافران به شهرستان بانه مواجه بودیم و این می طلبد که با ایجاد زیر ساخت و ظرفیت های گردشگری طبیعی فکری برای جایگزینی این موضوع در دراز مدت کنیم.

فلاحی خاطرنشان کرد: امروز دیگر ظرفیت احداث مجتمع های تجاری در بانه اشباع شده بطوریکه دیگر ساخت مجتمع های تجاری جدید در بانه با توجه به وضعیت بازار توجیه اقتصادی ندارد.

فرماندار بانه تصریح کرد: ما با توجه به آسیب شناسی که از این موضوع در شهرستان صورت گرفته است در صدد هستیم که با همکاری و جلب نظر سرمایه گذاران بومی اقداماتی را در راستای ایجاد و توسعه جاذبه های گردشگری طبیعی در شهر بانه انجام دهیم که کارهایی هم در این زمینه صورت گرفته است.

فرماندار بانه با بیان اینکه اعزام افراد در قالب راهیان نور می تواند در جذب گردشگر موثر واقع شود گفت: سالانه  هموطنان زیادی از سراسر کشور برای بازدید از یادمان های دفاع مقدس این شهرستاتن در قالب اردوهای راهیان نور سفر می کنند که این موضوع نیز در راستای توسعه گردشگری شهرستان حائز اهمیت است.

وی همچنین به ظرفیت شهرستان بانه در بحث اسکان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت اسکان بانه در هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان بانه برای اقامت در هر شب هزار تخت می باشد.

فلاحی گفت: اولویت ما در بحث اسکان هدایت مسافران به هتل ها و مهمان پذیرها می باشد و در همین راستا استفاده از چادر در مدارس و اماکن عمومی را ممنوع کردیم و طی صحبت هایی نیز که با مدیران ادارات داشتیم به استفاده حداقلی از مهمان سراهای ادارات تاکید شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز