خبرگزاری کار ایران

کریمیان عنوان کرد:

مراجعه بیش از 2000 نفر داوطلب اهدای خون از ابتدای ماه رمضان در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۸۶۳

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 2029 نفر داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان کردستان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمد سعید کریمیان با بیان اینکه از این تعداد مراجعه‌کننده 1344 واحد خون جمع‌آوری شده، گفت: با همدلی و همراهی اهداکنندگان خون این اداره کل تمامی درخواست‌های مراکز درمانی را پاسخگو بوده و ذخایر انتقال خون کردستان نیز در حد مطلوب است و هم اکنون تا 9 روز دیگر نیز ذخیره خون داریم .

وی همراهی اهداکنندگان نوع دوست را در رمضان امسال چشمگیر خواند و افزود: اهداکنندگان خون سرمایه هایی اجتماعی هستند که داوطلبانه و یا با فراخوان سازمان در زمینه تامین گروه های خونی خاص در کمترین زمان ممکن و در کلیه ساعات و روزهای سال به کمک بیماران می شتابند .

مدیرکل انتقال خون کردستان همچنین به جذب 440 نفر اهداکننده داوطلب بار اول در رمضان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: حضور داوطلبانی که برای اولین بار در انتقال خون حضور می یابند به ویژه اگر از میان جوانان استان باشند قوت قلب بیماران و تضمین کننده تامین همیشگی نیازهای مراکز درمانی به فرآورده های خون تا چند ده سال آینده است.

کریمیان ضمن تقدیر از مردم نوع دوست شهرستان های بیجار، قروه و شهر سریش آباد به جهت حضور در محل تیم های سیار اهدای خون در شب های قدر امسال نیز گفت: در این شهرستان ها در سه شب قدر ماه رمضان امسال مجموعا 360 داوطلب اهدای خون مراجعه داشتند که 236 واحد خون کامل از ایشان دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص آمار اهدای خون از آغاز سال جاری تا کنون نیز گفت: از آغاز امسال تا کنون 8720 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان 8981 مراجعه را ثبت کرده اند که از این میزان 6159 مراجعه به اهدای خون کامل ختم شده است.

وی ادامه داد: از تعداد خون‌های کامل دریافت شده امسال 381 واحد اهدایی بانوان اهداکننده و 5778 واحد نیز سهم آقایان بوده است و این آمار هرچند اهدای خون بانوان را در حدود 6.5 درصد و بالاتر از میانگین کشوری نشان می‌دهد اما این رقم پایین است و همت مضاعف و همراهی بیشتر بانوان استان که نیمی از جامعه استان و طبیعتاً نیمی از بیماران مصرف کننده خون را تشکیل می دهند را می‌طلبد.

مدیرکل انتقال خون کردستان تلاش برای استمرار اهدای خون را از تاکیدات ویژه سازمان جهانی بهداشت خواند و گفت: سازمان انتقال خون برنامه‌های ویژه‌ای را برای تبدیل اهداکنندگان بار اول به مستمر در حال اجرا دارد و در چند ماه اخیر اهدای خون مستمر در کردستان رشد بی‌نظیری داشته است.

وی در پایان از اهداکنندگان خون درخواست کرد به دلیل اینکه عمر برخی فرآورده‌های خون نظیر پلاکت کوتاه است همواره برنامه اهدای خون را در تقویم زندگی اجتماعی خود قرار دهند و فراموش نکنند خون و فرآورده‌های آن جایگزینی در علوم پزشکی ندارد و تنها با همدلی و نوع دوستی است که می توان نیاز بیماران را تامین کرد و سلامت را به آنها بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز