خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۴ طرح تولیدی در هفتە جهاد کشاورزی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۸۳۰

استاندار کردستان 4 طرح تولیدات کشاورزی و تکثیر و پرورش طیور وآبزیان را به مناسبت هفتە جهاد کشاورزی در کردستان افتتاح و بە بهرەبرداری رساند.

بە گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی فاز ۲ پروژە عمل‌آوری و قطع‌بندی طیور و آبزیان روستای دربندە از توابع سنندج را افتتاح کرد.

این  طرح با هزینە یک و نیم میلیارد تومان کە ۵۷۵ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و مابقی آوردە شخصی است برای ۲۱ نفر شغل ایجاد می‌کند.

زاهدی همچنین مرغداری ۲۴ هزار قطعەای مرغ گوشتی تازەآباد را افتتاح کرد.این مرغداری با ۹۰۰ میلیون تومان هزینە ساخت برای شش نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال کردە است.

یکی دیگر از طرح‌های بهرە‌برداری شدە واحد پرورش اسب کُردی صادق‌وزیری در روستای سراب قامیش سنندج بود.

این واحد پرورش ۲۰ راسی با هزینە ٨۰۰ میلیون تومان احداث شدە و برای توسعە آن ۴۰۰ میلیون تومان دیگر در نظر گرفتە است.

از دیگر طرح‌های افتتاح شدە در هفتە جهاد کشاورزی در شهرستان سنندج طرح ۲ و نیم هکتاری باغات دیم انگور سیاە سراب قامیش بود کە برای آن ۲۵ میلیون تومان شبکە آبیاری تحت فشار اعتبار هزینە شدە است کە ٨۵ درصد تسهیلات بلا عوض و دو میلیون تومان نهال مجانی برای بهرەبردار آن در نظر گرفتە شدە است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز