خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی؛

373 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 99 میلیون‌تومان در مریوان به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۴۳

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: در چهارمین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی 373 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 99 میلیون تومان در شهرستان مریوان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری به مناسبت چهارمین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح فاز اول ایستگاه پمپاژساوجی مریوان گفت: افزایش تولید و درآمد در هکتار هدف کشاورزی در استان کردستان است که با تجهیز اراضی دیم به سیستم های نوین آبیاری در حال تحقق این برنامه هستیم.

وی افزود: این پروژه و تامین اعتبار آن از سفر پرخیرو برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان که در راستای تبدیل اراضی دیم به آبی تلاش شده تا شاهد افزایش تولید در هکتار باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در یک هکتار دیم ۵۰۰ هزار تومان درامد بدست می‌آید اما در یک هکتار اراضی آبی ۵ میلیون تومان درآمد نصیب کشاورز می شود با این وجود باید تلاشی بیشتر در راستای اجرای پروژه های پایاب و احداث ایستگاهای پمپاژ برای تبدیل اراضی دیم به آبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مریوان از شهرستان های موفق در حوزه های مختلف کشاورزی است از جمله؛ صنعت موفق مرغداری، باغداری، دام و طیوراز موفقیت های این شهرستان است که امید آن می رود روز به روز شاهد تحول کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی مریوانی باشیم.

در ادامه همزمان با افتتاح این پروزه ۴۷ پروژه آبیاری تحت فشار با مساحت ۷۴ هکتار برای کشاورزان مریوانی با اعتبار ۵۸۵ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

ذوالفقاری همچنین از روند ساخت پروژه  شبکه پایاب سدگاران در راستای تامین آب ۱۶۴۰ هکتار از پروژه های حوزه مرزی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان بازدید به عمل آورد و بر اتمام این پروژه در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز