خبرگزاری کار ایران

فرماندار بانه عنوان کرد:

آماده‌سازی هنرستان کشاورزی برای سال تحصیلی جدید ضرورتی اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۶۵

فرماندار بانه ضمن تاکید بر ضرورت آماده سازی هنرستان کشاورزی بانه در شهر کانی سور برای سال تحصیلی جدید، خواستار استفاده از همه ظرفیت نهادهای خدمات رسان در این راستا شد.

به گزارش‌ایلنا، محمد فلاحی با بیان این که هنرستان مذکور می‌تواند نقش‌مهمی در تربیت نیروی کارآمد و متخصص در حوزه کشاورزی داشته باشد، افزود: هنرجویانی که در این مرکز تحصیل خواهند کرد بهتر می توانند در آینده در عرصه تولید محصولات کشاورزی و رونق این حوزه در شهرستان  ظاهر شوند.

فلاحی تصریح کرد: فرمانداری بانه نیز به منظور کمک به آماده سازی هر چه زودتر این هنرستان از هیچ کوششی دریغ نکرده و اعتبار لازم برای تعمیر و بازسازی این مرکز را از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و یا بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌خصوصی و همچنین استفاده از پتانسیل‌نهادهای خدمات‌رسان انجام خواهد کرد.

فرماندار بانه عدم تناسب سیستم‌آموزشی با نیازهای زندگی امروز را از جمله مهم ترین مشکلات سیستم آموزشی موجود در کشور برشمرد و گفت: رشته های درسی بایستی کاربردی و مطابق با نیازهای مردمان آن منطقه باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: هنرجویانی که در هنرستان کشاورزی تحصیل می‌کنند بیشتر از دانشجویان دانشکده های کشاورزی به سمت کارهای کشاورزی و تولیدی مرتبط با این حوزه اقبال دارند که این مسئله اهمیت وجود و راه اندازی هنرستان را در تربیت یک نیروی مولد و خلاق نمایان می کند.

فلاحی، در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به رشته های پیش بینی شده برای تدریس هنرستان کشاورزی بانه هم گفت: این رشته ها بایستی متناسب با نیاز و ظرفیت های بانه و در راستای تحقق شعار سال  باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بانه به گنجاندن رشته زنبورداری در هنرستان کشاورزی این شهرستان هم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه زنبورداری متناسب با شرایط منطقه و از مشاغل درآمدزا محسوب می شود و از طرفی هم می‌توان با حداقل امکانات این حرفه را اجرایی کرد لذا سعی شود در بین رشته هایی که قرار است در این هنرستان تدریس شود، گنجانده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز