خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

90 درصد محصولات کشاورزی منطبق بر استانداردهای تعیین شده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه نتایج نمونه‌برداری‌های انجام شده از محصولات کشاورزی افتخار ما در کردستان این است که بیش از 90 درصد محصولات استان از نظر سلامت و امنیت‌غذایی منطبق بر استانداردهای تعیین شده است.

به گزارش‌ایلنا، کریم ذوالفقاری با بیان اینکه محصولات استان‌نیازمند بسته‌بندی‌مناسب و صنایع تبدیلی است تا بهتر بتوانیم این محصولات را به دیگر استان‌ها و نیز کشورهای خارجه صادر کنیم، افزود: در بخش شیلات اقدامات خوبی انجام گرفته و مجوز بسته بندی و صادرات ماهی به روسیه به دو واحد در کشور داده شده که یک واحد آن در استان کردستان مستقر است.

وی با بیان اینکه در راستای استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت بسیار مناسبی در اختیار کشاورزان محترم قرار داده شده، تصریح کرد: خوشبختانه در تامین این تسهیلات و تجهیزات تاکنون مشکلی نداشتیم و نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات در بخش کشاورزی کردستان این است که بیشتر زمین های استان اراضی شیبدار هستند که در این راستا باید ماشین آلاتی مناسب با شرایط محیطی طراحی شوند تا میزان بهره‌وری افزایش یافته و زمین های کشاورزی استان دچار فرسایش نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت با اشاره به اینکه در اکثر محصولات بیشتر از نیاز استان تولید می کنیم که این امر امکان صادرات را فرآهم می آورد ابراز داشت: مرغ کردستان به دلیل موفقیت خوب همکاران ما در اداره دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی و همچنین تلاش مرغداران عزیز کیفیت بسیار بالایی داشته به طوری که هم اکنون 8 استان کشور از مرغ تولیدی کردستان استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون از 50 هزار تن توت فرنگی تولیدی در کشور 40 هزار تن آن در کردستان تولید می شود، که توت فرنگی کردستان به علت کیفیت و سالم بودن میوه به یک برند در کشور تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: انگور سیاه کردستان، گوشت قرمز و مقدار زیادی از توت فرنگی تولیدی در کردستان کاملاً ارگانیک بوده و برند بسیار خوبی برای کردستان است.

ذوالفقاری ادامه داد: با توجه نتایج نمونه برداری های انجام شده از محصولات کشاورزی افتخار ما در استان کردستان این است که بیش از 90 درصد محصولات استان از نظر سلامت و امنیت غذایی منطبق بر استاندارد های تعیین شده می باشد و محصول سالم را به بازار عرضه می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز