خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

تحصیل 24 هزار نوآموز در کلاس‌های پیش دبستان کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۸۵

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از تحصیل 24 هزار و 20 نفر از نو آموزان استان در سال تحصیلی جاری در کلاس‌های پیش دبستان خبر داد و گفت: این تعداد نوآموز زیر نظر هزار و 23 نفر از مربیان پیش دبستان قرار دارند.

به گزارش ایلنا، صدیقه عبدالهی در نشست تخصصی توانمندسازی دوره پیش دبستانی با تبریک سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و حلول ماه مبارک رمضان به بیان شرح وظایف کمیته معین پرداخت و گفت: این کمیته فعالیت خود را از اول دی ماه 95 زیر نظر دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت متبوع و با هدف تقویت مهارت های عمومی و حرفه ای مربیان پیش دبستانی آغاز کرده است.

وی افزود: با اجرای برنامه ارتقای شایستگی عمومی و حرفه ای نیروی انسانی دوره پیش دبستانی انتظار می رود عملکرد مربیان پیش دبستان در کلاس های درس بهبود یابد و از فرصت بی بدیل دوران کودکی در راستای شکل گیری شخصیت و هویت نو آموزان استفاده گردد.

عبدالهی به بیان اقدامات صورت گرفته کمیته معین پرداخت و تشکیل سیستم مطالعاتی، بررسی مستندات قانونی بر اساس اسناد بالا دستی، تعیین اصول حاکم بر اجرای برنامه، تدوین چارچوب، شناسایی ظرفیت های دورن و برون سازمانی، برگزاری جلسات توجیهی، تدوین دستورالعمل نیاز سنجی، جذب نیروی انسانی پیش دبستانی و سطح بندی نیروها را از اهم این فعالیت ها برشمرد.

وی در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش استان کردستان پرداخت و گفت: پوشش دوره پیش دبستان در سال تحصیلی‌جاری 89/9، پوشش واقعی 99/5، پوشش ظاهری 102/1 و نرخ جذب خالص پایه اول نیز 99/8 است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سال تحصیلی93-94 تعداد 18 هزار و 141 نو آموز تحت آموزش 837 مربی پیش دبستان قرار گرفته بودند؛ گفت: امسال  24 هزار و 20 نفر نو آموز زیر نظر هزار و 23 مربی پیش دبستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز