خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان مطرح کرد:

رفع تداخل اراضی، اولویت‌کاری امور اراضی جهاد کشاورزی کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۷۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان، در جلسه رفع تداخل در اجرای طرح توسعه باغات اظهار داشت: رفع تداخل اراضی ملی با اراضی زراعی باید اولویت کاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی باشد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری افزود: اولین مسئله ای که کشاورزان استان را از سازمان جهاد کشاورزی دل آزرده کرده بحث تداخل اراضی زراعی با اراضی منابع طبیعی است. که عملی شدن طرح رفع تداخل می تواند از این نگرانی ها کاسته و در نهایت به نفع اراضی ملی و کشاورزان عزیز باشد. 

وی افزود:  اطلاعات فنی و دستور العملهای ابلاغ شده در این راستا  در کنار تجربه و تخصص کارشناسان سازمان می تواند موفقیت اجرای طرح را تضمین کند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: امکانات لازم برای عملی شدن طرح فراهم شده است که باید رفع تداخلات ارضی ملی با زمین های زراعی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در رابطه با طرح توسعه باغات هم گفت: ظرفیت جوامع محلی در طرح توسعه باغات نباید نادیده گرفته شود و با تکیه بر این توانمندی می توانیم روند پیشرفت طرح توسعه باغات را افزایش دهیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه بیشترین جلسات سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در راستای رفع تداخلات اراضی بوده است گفت: امروزه بیش از 95 درصد اراضی استان نقشه برداری شده و نقشه  های لازم برای عملی شدن این طرح در کل استان آماده شده است.

پیمان باباپیری خاطر نشان کرد: رفع تداخلات ارضی ملی باید بر اساس یک باور و ایمان قلبی به اینکه،  این امر یک خدمت بزرگ به جامعه کشاورز است صورت گیرد، تا هم کار به سرعت پیش برود و هم کشاورزان از اجرایی شدن این طرح بیشترین بهره را ببرند.

وی از کارشناسان و مدیران امور اراضی و منابع طبیعی استان خواست که در صورت نیاز از معتمدین و شوراهای اسلامی روستا برای پیشبرد طرح کمک بگیرند. و نظرات آنها را در راستای رفع تداخلات ملاک قرار دهند.

وی افزود: از بخشنامه ها و لوایح جدیدی که در این راستا صادر شده به بهترین شکل ممکن باید استفاده کرد تا نه زمین های ملی و منابع طبیعی کشور آسیب ببیند و نه اینکه کشاورزان متضرر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز