خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان مطرح کرد:

استفاده از روش‌های نوین کشاورزی میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۹۶

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه اراضی کشاورزی کردستان محدود است، گفت: می‌توان با همین مقدار سطح زیر کشت و استفاده از روش های نوین کشاورزی میزان بهره‌وری را افزایش داد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری ضمن بیان این مطلب افزود : در بخش کشاورزی به بحث اقتصاد مقاومتی به خوبی پرداختیم و با افزایش بهروری زمینه اشتغال مناسب را فراهم کرده و باعث  افزایش سرانه استان و در آمد تولیدکنندگان بخش شده است.

وی اظهارداشت:  در بخش کشاورزی به دلیل همتی که در وزارتخانه و جود داشت و تلاش همکاران مان در استان  و نیز حمایت خوب استانداری استان از بخش کشاورزی، توانستیم نتایج خوبی را به دست آوریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه اراضی کشاورزی استان محدود است، گفت: می‌توان با همین مقدار سطح زیر کشت و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی میزان بهره‌وری را افزایش داد.

ذوالفقاری ادامه داد: همچنین می توان در محصولات زراعی و باغی از ارقام مناسب و خاص استان با راندمان تولید بالاتری استفاده کرد، بخصوص در بخش باغی می توان از درختانی که دیر گل هستند بهره گرفت،  تا محصولاتی مانند گردو و زرد آلو دچار سرمازدگی نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در رابطه با  بحث مصرف بهینه آب عنوان کرد: استان کردستان  به دلایل استفاده از سیستمهای نوین آبیاری تولید محصول بااستفاده  از آب  کمتر نسبت به میانگین کشوری استفاده مناسب از منابع آبی  و بهره وری دراین استان وضعیت مطلوب و مناسبی دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه راندمان و عملکرد آب مورد توجه است افزود: در استان کردستان به ازای 1 مترمکعب آب 2.1 کیلوگرم محصول تولید می کنیم که این عدد در میانگین کشوری 1.5 کیلوگرم به ازای 1 متر مکعب آب مصرفی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به عملکرد در هکتار اشاره کرد و گفت: میزان تولید در استان کردستان به ازای هر هکتار بیشتر از میانگین کشوری است و به همین دلایل مدعی هستیم که بهره وری از آب در استان کردستان وضعیت مطلوبی را نسبت به دیگر استانهای کشور دارد.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت و تقویت بخش کشاورزی میتوان مشکل اشتغال در استان را حل کرد.

ذوالفقاری افزود: در کردستان 533 هزار هکتار اراضی گندم زار دیم را داریم که در میانگین به ازای هر هکتار زمین دیم 700 هزار تومان درآمد داریم که می توان بعد از برداشت گندم در پاییز همان زمین را با استفاده از ادوات مناسب کشاورزی بدون شخم به زیر کشت نخود یا ماشک برد و بدون آیش سال بعد هم از همان زمین بهره مناسب را برد و چند برابر گندم دیم درآمد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز