خبرگزاری کار ایران

سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

آغاز برداشت توت فرنگی در مزارع کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۲۳

سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد برداشت محصول توت فرنگی در سه هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان سطح زیر کشت توت‌فرنگی استان بیش از سه هزار هکتار بوده و سالانه 45 هزار تن محصول توت، به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف می‌شود که با این میزان تولید در جایگاه نخست سطح و تولید کشور قرار دارد.

زمان برداشت توت فرنگی هر سال از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود و میانگین برداشت محصول 16 تن در هکتار است و در ارقام پر محصول و با رعایت مسائل فنی، عملکرد به بیش از 35 تن در هکتار می‌رسد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه اعلام کرد  شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان از مناطق عمده تولید توت‌فرنگی استان است و هر ساله در مناطق سرد معتدل، برداشت توت ‌فرنگی در اواسط اردیبهشت ماه به عنوان اولین میوه نوبرانه استان آن شروع و تا حدود اوائل تیر ماه در مناطق مرتفع استان ادامه دارد.

تعداد بهره برداران توت فرنگی در کردستان حدود 12 هزار و 500 نفر بوده و توت فرنگی کاران در مزارع خود ارقام باروس، کوئین الیزا، سلوا و دیامنت کشت می کنند و کردستان در کشور مقام اول تولید توت فرنگی، دوم انگور دیم، سوم نخود، چهارم گندم و پنجم سیب زمینی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز