خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبرداد:

احیاء 65 هکتار از اراضی موقوفات سقز

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۵۵۷

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از اخذ اسناد 65 هکتار از اراضی موقوفه محمود بیگ شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی با بیان این مطلب افزود: با تلاش و پیگیری همکاران حقوقی ثبتی اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز و همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان سند مالکیت 65 هکتار از اراضی موقوفه محمود بیگ واقع در محله قوخ شهرستان سقز  که جزء بزرگترین موقوفات این شهرستان است اخذ و کل موقوفه پس از سالها احیاء شد.

وی افزود: این موقوفه  سال ها قبل توسط موقوفه خواران تصرف شده بود و با حکم مراجع ذیصلاح قضائی به وقفیت برگشته بود وبه حمد الله بعد از سال ها سند مالکیت موقوفه نیز اخذ شد.

 نوروزی ادامه داد: اخذ اسناد مالکیت موقوفات اولین راه حفظ و حراست از موقوفات می باشد زیرا که متاسفانه شاهد تصرف غیرقانونی برخی اراضی موقوفه فاقد سند در استان هستیم که این مهم نیازمند حراست و حفاظت دائمی از این امانات به وسیله اخذ اسناد مالکیت است.

مدیرکل اوقاف کردستان ار اخذ 6 جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون سند مالکیت بیش از 85 درصد از اراضی وقفی شهرستان سقز  اخذ شده است 

نوروزی وظیفه اوقاف در احیا و تثبیت موقوفات را سنگین برشمرد و بیان کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمند برای وقف و ارزش‌های دینی است.

وی با بیان اینکه جلسه کارگروه حقوقی و ثبتی موقوفات کردستان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در جهت پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه بین دو سازمان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف از اخذ سند مالکیت موقوفات حفظ عین موقوفه و جلوگیری از تعدی و تجاوز به زمین‌های وقفی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز