خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌کردستان مطرح کرد:

3300 نفر در کردستان مقرری بگیر بیمه کارگری هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۹۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 300 نفر در استان کردستان مقرری بگیر بیمه کارگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد رشیدی با گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: مقام معظم رهبری سالجاری را به نام سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال" نامگذاری کردند و تحقق این امر تنها با تلاش و همت کارگران میسر می شود.

مدیرکل‌تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و رئیس ستاد گرامیداشت هفته کارگر استان افزود: تبیین نقش کارگران در اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی مناسب در فضای رسانه‌ای کشور، جلب مشارکت مسئولان در حل و فصل مشکلات جامعه کارگری، ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقدیر از زحمات کارگران از جمله راهبردهایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

مهندس رشیدی در ادامه به اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای خدمت گذاری به جامعه کارگران اشاره و عنوان کرد: 9 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها به منظور رعایت قوانین کار و ایمنی بصورت شبانه روزی، در سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا 12 هزار نفر - ساعت آموزش به کارگران و 8 هزار نفر - ساعت آموزش به کارفرمایان در زمینه مباحث ایمنی و بهداشت حرفه ای به منظور صیانت از نیروی کار در واحدهای کارگری استان انجام گرفته است.

رشیدی از کاهش چشمگیر حوادث منجر به فوت در واحدهای کارگری استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد و افزود: 34 درصد از دادخواست های سال گذشته کارگران و کارفرمایان منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، تشکیل 28 تشکل کارگری و کارفرمایی و پرداخت مسمتری ماهانه بیمه بیکاری به سه هزار و 300 نفر از کارگران را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای خدمتگذاری به جامعه کارگری استان عنوان کرد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته کارگر کردستان در پایان سخنان خود برگزاری همایش بزرگداشت روز بسیج کارگری، برگزاری سومین همایش استانی روز ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، دیدار با خانواده شهدا و عطر افشانی مزار شهدا را از برنامه‌های امسال ستاد استان برای بزرگداشت مقام کارگر عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز