خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان سقز عنوان کرد:

زیویه، نماد هویت ملی ماست

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۸۳۴

فرماندار شهرستان سقز گفت: زیویه، نماد هویت ملی ماست و محدود کردن زیویه و کرفتو به سقز و دیواندره و کردستان، جفا و ظلمی نابخشودنی به این دو اثر ملی است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ورمقانی در اولین همایش ملی زیویه با بیان این مطلب افزود: زیویه مظلوم است و آنچنان که لازم است مردم ایران اسلامی و جهان آنرا نمی شناسند.

وی گفت:حفاظت و حراست از این اثر ارزشمند و معرفی آن توسط محققان و پژوهشگران بایستی به جد پیگیری شود.

ورمقانی، با عنوان اینکه، برگزاری همایش های فرهنگی و همایش هایی از این دست برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر زیویه بسیار با اهمیت است ، تصریح کرد:  این روند به جد در دستور کار دولت تدبیر و امید در سقز بوده و ادامه خواهد داشت.

فرماندار سقز اظهار داشت: اعتبارات حوزه میراث فرهنگی سقز در چند سال اخیر، در این شهرستان چند برابر افزایش یافته است.

رئیس اولین همایش ملی زیویه با اشاره به برگزاری همایش های مختلف فرهنگی هنری در کردستان، استان و شهرستان سقز را استانی فرهنگی توصیف و تصریح کرد: بزرگترین مدال افتخار فرهنگی بودن را رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ۸۸ به استان، اعطا فرمودند.

وی با بیان اینکه، کرفتو از آثار تاریخی سقز بر اساس تقسیمات کشوری به دیواندره داده شد، افزود:منتسب کردن زیویه و کرفتو به شهر خاص و حتی کردستان از سوی شهروندان اقدامی منطقی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز