خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان:

مشارکت سیاسی مردم ملاک دولت است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۲۵۳

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم ملاک دولت است گفت: برای انتخاب اصلح حضور و مشارکت مردم باید افزایش یابد و این امر سبب اطمینان بخشی به نتایج انتخابات می شود و حماسه خلق نمی شود مگر مردم که خالق این حماسه ها هستند امیدوار باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا آشناگر امروز درجلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه دو انتخابات مهم در پیش رو داریم، افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که جنبه محلی آن ملاک است مردم کردستان همواره نشان دادند که در صحنه حضور دارند و دلیل این ادعا مشارکت فعال و چشمگیر در انتخابات های پیشین بوده و در انتخابات ریاست جمهوری نیز که جنبه ملی آن مطرح است مربوط به کل کشور است و توسعه و امنیت کشور در گرو نوع انتخاباتی است که انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حضور مردم نماد و معیار سنجش است باید به دنبال این باشیم که این نماد خوب برای استان کردستان که مشارکت سیاسی در آن همواره بالا بوده و انتخابات شورای شهر و روستا اولویت اول مردم کردستان است مردم بتوانند خود توسعه استان را رقم بزنند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان وضعیت و شرایط ثبت نام کنندگان شورای شهر و روستا را مطلوب دانست و گفت: تا به این لحظه 97 نفر انصراف دادند واز این تعداد 30 نفر مربوط به حوزه شهری و67 نفر مربوط به حوزه روستایی بوده است و 8هزار و 875 نفر باقی مانده به رقابت می پردازند.

آشناگر کیفیت انتخابات این دوره را به نسبت دوره های پیشین مطلوب عنوان کرد و گفت: افزون بر سطح سواد و تجربه وجود بانوان نیز در این دوره ارتقا یافته گرچه انتظار ما بیشتر بود ولی در مناطق شهری این حضور بهتر نمایان است.

وی مشارکت سیاسی مردم را ملاک دولت خواند و ابراز داشت: برای انتخاب اصلح حضور و مشارکت مردم باید افزایش یابد و این امر سبب اطمینان بخشی به نتایج انتخابات می شود و حماسه خلق نمی شود مگر مردم که خالق این حماسه ها هستند امیدوار باقی بمانند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: بذر امید کاشته شده و امیدواری مردم به حاکمیت و نظام نیز اصلاح امور را در پی دارد و چنانچه یاس در جامعه حاکم شود کما اینکه تمرکز  برخی از رسانه های معاند بر همین امر است می تواند آسیب های جدی را برای کشور بدنبال داشته باشد.

آشناگر رسانه ها را چشم بینای هر اداره در جهت ارایه خدمات دولت با رعایت امانتداری مطرح کرد و ابراز داشت: تمایل نداریم رسانه ها افکار عمومی را مدیریت کنند و نوع انتخابات مردم را جهت دهند چرا که مردم ما فهیم هستند و شرایط را ارزیابی می کنند.

وی ادامه داد: گروه های معاند اعلام کردند تمایل به بی تفاوتی مردم دارند و اینکه مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند رسالت رسانه ها ایجاب می کند خدمات دولت را صادقانه به مردم ابلاغ کنند تا مردم به نظام امیدوار باشند.

آشناگر فضای رقابتی از سوی رقبا را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: برخی از رقبای سیاسی کج اندیش دولت ناخواسته فضایی را القا می کنند که دولت ناکارآمد است و ما مدعی نیستیم که دولت نواقص ندارد اما باید خدمات ایجاد شده را بازگو کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در رابطه با انتخابات شورا در استان افزود: کاندیدا ها به بیان مشکلات بسنده نکنند بلکه برنامه های خود را ارایه دهند تا بتوان با برنامه ریزی بر مشکلات فائق آمد.

آشناگر با بیان اینکه امنیت کامل برای برگزاری انتخابات فراهم است خاطرنشان کرد: با امنیت انتخابات در محیط سالم انجام می شود وزمینه رونق و توسعه در استان فراهم می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در پایان خطاب به شورای روابط عمومی ها افزود: از امکانات دولتی به نفع کاندیدای خاصی استفاده نشود چرا که هیچ مبنای شرعی و قانونی برای این امر تعریف نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز