خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان مطرح کرد

شاخص برخورداری کردستان از راه‌های روستایی نسبت به کل کشور پایین است

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۰۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه شاخص برخورداری راه روستایی استان نسبت به کل راه‌های روستایی کشور 45 درصد است، گفت: میانگین کشور نزدیک به 65 درصد است که این نشان می‌دهد شاخص برخورداری کردستان در راه‌های روستایی نسبت به کل کشور پایین و نیازمند توجه بیشتری است.

به گزارش ایلنا، شهرام ملکی با بیان این مطلب افزود: در زمینه مهمترین اقداماتی که در سال 95 در حوزه‌های راه استان انجام شد به طول شبکه راه‌های آن استان که 1819 کیلومتر و 178 کیلومتر آن بزرگراه و 281 کیلومتر راه اصلی و 1360کیلومتر راه فرعی است.

 وی در ادامه اضافه کرد: حدود 6092کیلومتر طول راه روستایی استان است که از آن میزان 2700 کیلومتر طول راه آسفالته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به آنکه شاخص برخورداری راه روستایی استان نسبت به کل راه‌های روستایی کشور 45 درصد است، گفت: میانگین کشور نزدیک به 65 درصد است که این نشان می‌دهد شاخص برخورداری کردستان در راه‌های روستایی نسبت به کل کشور پایین و نیازمند توجه بیشتری است.

ملکی همچنین تصریح کرد: در سال 95، مجموعا 135کیلومتر جاده جدید به بهره‌برداری رسید که حدود 70کیلومتر آن با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. در حوزه راه روستایی نیز در سال 95، 120 کیلومتر کار انجام شد که در شهرستان‌های مختلف است و این وضعیت سبب بهبود و ارتقای شاخص راه‌های کردستان نسبت به کل کشور می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز