خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

سرمایه گذاری یک مسابقه است/ اعطای مجوزها بیشتر از زمان واقعی طول بکشد رقبا پیش دستی می کنند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۷۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه سرمایه گذاری یک مسابقه است،اظهارداشت: اگر اعطای مجوز ها بیشتر از زمان واقعی اش طول بکشد رقبا پیش دستی می کنند و با دادن امتیازهای فزاینده مانع جذب سرمایه‌گذار به استان می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی در جلسه آغاز به کار پنجره واحد سرمایه گذاری مجاری استان کردستان که با حضور استاندار در استانداری برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم ترین مولفه های بهبود کسب و کار در هر کشوری زمان صدور مجوز ها تعیین می کند، افزود: مهم ترین فاکتور سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در هر کشوری کوتاهتر شدن زمان صدور مجوزها است؛ با این اوصاف هر کشوری که این مهم را رعایت کند به عنوان شاخص توسعه معرفی می شود.

وی گفت: تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار منوط به تجدید نظر رویه های گذشته و بروکراسی دست و پاگیر است و پنجره واحد سرمایه گذاری نقشه راه را به ما نشان می دهد تا در کم ترین زمان ممکن بتوانیم به اهداف بلند مدت برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه سرمایه گذاری یک مسابقه است اظهار داشت: اگر دادن مجوز ها بیش تر از زمان واقعی اش طول بکشد رقبا پیش دستی می کنند و با دادن امتیاز های فزاینده مانع جذب سرمایه‌گذار به استان می شوند بنابراین روند کار باید تسهیل یابد.

فیروزی ادامه داد: هر اقدامی که صورت می گیرد باید منطبق با قانون باشد و در این راستا ذهنیات سرمایه گذاران هم مورد عنایت قرار گرفته شود لذا در پنجره واحد سرمایه گذاری مجاری استان مشورت اولیه و تبادل نظر با سرمایه گذار ایجاد شود و منطبق با معیار و انتظار سرمایه گذاران تلاش صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته 250 واحد تولیدی و صنعتی به واحد های قبلی اضافه شد خاطر نشان کرد: طبق قانون صدور مجوز ها ظرف یک ماه انجام شود و تحقق این امر با تغییر در ذهنیت ها میسر می شود.

به گفته فیروزی رویکرد شورای دستگاه نظارتی استان توسعه، هم افزایی و بهبود کسب و کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ابراز داشت: در برخی از شهرستان های استان معیار های موجود در سیستم اداری از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با مطالبات مردم منطبق نیست و تداخل در مالکیت زمین ها وجود دارد و از یک سال پیش این دو اداره معیار های مالکیت را به نفع کشاورزان تغییر داده اند و امکان انعطاف در تصمیم گیری ها نمایان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز