خبرگزاری کار ایران

رحیم جعفری:

مساجد نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۶۰

مدیرکل ارشاد استان کردستان با تأکید بر نقش مساجد به‌عنوان پایگاه معنوی و دینی گفت: مساجد نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، به اصول  و محورهای مورد تاکید ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: این اصول شامل مسجد محوری، تربیت محوری وجوان‌گرایی می باشد.

وی درباره سیاست‌های کلی و راهبردی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: این سیاست‌ها شامل ارتقای فرهنگ عمومی، اعتلای دینی و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقاوم‌سازی فرهنگی، مقابله با تهاجم فرهنگی، تحقق عدالت فرهنگی با پذیرش تنوع فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های عرصه علم و فناوری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تأکید بر نقش مساجد به‌عنوان پایگاه معنوی و دینی گفت:  مساجد نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

حجت‌الاسلام جعفری  تصریح کرد: در حال حاضر 39 هزار و 250 نفر در کانون‌های مساجد سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 66 باب کتابخانه ویژه مخزن دار درجه‌یک تا پنج، 16 باب کانون‌های تخصصی، 33 باب خانه نور، 5 باب کانون دانشگاهی و 15 باب کانون‌های ویژه مصلی در استان فعال می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در خصوص فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کانون‌ها گفت: این فعالیت‌ها شامل اجرای طرح تفسیر کوتاه بر پایه جزء 4 قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر، برگزاری دوره اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس، برگزاری دوره آموزشی سفیران آسمانی ویژه ائمه جماعت در قم، راه‌اندازی انجام امور قرآنی در 33 خانه نور، برگزاری همایش‌های مسجد طراز اسلامی و دوره‌های توجیهی –آموزشی و تشکیل و راه‌اندازی 47 هسته پژوهشی در کانون‌های مساجد استان و انجام امورات مربوط به نماز و راههای گسترش آن است.

جعفری به فعالیت‌های بخش خواهران اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی حجاب و عفاف، شناسایی 280 نفر از خواهران فعال کانونی در سطح استان در راستای گسترش فعالیت بانوان در مساجد و برگزاری 4 جلسه شورای مشورتی متشکل از بانوان فرهیخته باهدف پیگیری آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز