خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام استان کردستان:

ترویج احسان و نیکوکاری از دستورات دین مبین اسلام است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۲۷

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان با تأکید بر لزوم کمک به مستمندان گفت: ترویج احسان و نیکوکاری از دستورات دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قنبر موسی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان برگزار شد، افزود: هرساله در آستانه سال جدید کمیته امداد جشنی تحت عنوان جشن نیکوکاری با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مختلف و همراهی اقشار جامعه جهت کمک به نیازمندان برگزار می‌کند.

وی به  اهداف جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: اهداف جشن نیکوکاری شامل مشارکت دادن گروه‌های مختلف جامعه، داشتن تثبیت با گروه‌های هدف، بسترسازی مناسب به‌منظور مشارکت طبقات مختلف جامعه، فراهم کردن شناسایی ظرفیت‌های موجود اقتصادی و اجتماعی و تأمین بخشی از نیازهای نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان با تأکید بر لزوم کمک به مستمندان گفت: ترویج احسان و نیکوکاری از دستورات دین مبین اسلام است.

موسی نژاد به مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: مردم جامعه نسبت به هم مسئولیت دارند و یکی از مسئولیت‌های اجتماعی، کمک به فقرا، نیازمندان و مستمندان است.

موسی نژاد به شعار امسال جشن نیکوکار اشاره کرد و افزود: شعار امسال  جشن نیکوکاری بهار همدلی و شکوه مهربانی است.

وی تصریح کرد: لازم است جهت برگزار کردن بهتر این جشن تمام ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کمیته امداد را همراهی و همکاری نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان  در مورد برنامه‌های امسال گفت: از برنامه‌های امسال دیدار با خیرین و دریافت مستقیم کمک‌های آنان و کاهش  تعداد پایگاه‌ها است که بیشتر به کیفیت کار توجه می‌شود.

موسی نژاد ادامه داد: در سطح استان تعداد هزار مدرسه و هزار مسجد در این امر خیر مشارکت دارند.

وی به زمان اجرای جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: این جشن در تاریخ‌های 18 و 19 و 20 اسفند برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در خصوص کمک به ایتام گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون تومان به ایتام تا پایان بهمن‌ماه کمک شده است.

موسی نژاد ادامه داد: در حوزه زکات تا پایان بهمن 11ماه  میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جهت کمک به محرومین توسط مردم پرداخت‌شده است.

وی در خصوص صدقات اظهار داشت: تا پایان بهمن‌ماه حدود 2 میلیارد تومان صدقات جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان به افراد تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بیش از 25 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

موسی نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی جهت خودکفایی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه خدمات به مردم نیازمند در مناطق محروم است .

وی در خصوص سفرهای زیارتی گفت: حدود 2 هزار نفر اعضای تحت پوشش کمیته امداد به مشهد مقدس اعزام شده اند.

وی به طرح‌های اجراشده اشاره کرد و گفت: 582 طرح درزمینه کاریابی اجراشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز