خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

آموزش صرفا یادگیری خواندن و نوشتن نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۰۱

استاندار کردستان با اشاره به آیه قرآن کریم که آموزش لایتناهی است، گفت: بحث آموزش صرفا یادگیری خواندن و نوشتن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور مسئولان در استانداری برگزار شد با بیان اینکه عملکرد معاونت سوادآموزی و آموزش و پرورش در  امر با سوادی مثبت و قابل قبول است، افزود: حیطه فعالیت این دو اداره با هم متمایز است چرا که مخاطبین اداره سوادآموزی یا امکان حضور در کلاس درس را ندارند و یا اینکه علاقه ای به خواندن و نوشتن ندارند با این اوصاف نتایج مطلوبی در این‌ حوزه کسب شده است.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که آموزش لایتناهی است گفت: بحث آموزش صرفا یادگیری خواندن و نوشتن نیست بلکه با توجه به آیه قرآن کریم آموزش پایان ناپذیر است و مبنای سازمان یونسکو  در تعریف باسوادی این است که بر خواندن و نوشتن بسنده نمی کند بلکه اصولی همانند کسب مهارت های زندگی و آموزشی و گسترش آن در جامعه ملاک عمل قرار می گیرد.

زاهدی دخیل دانستن برخی از فعالیت ها جهت ارتقا عملکرد اداره سواد اموزی در سال آینده ابراز داشت: ایجاد مراکز توانمندسازی جوامع محلی به ویژه در مناطق حاشیه و روستا ها در جهت باسوادی جمعیت حائز اهمیت است همچنین جذب اولیای بی سواد در این راستا درجهت ترویج فرزندان به آموزش و تربیت اصولی از دیگر موارد مهم است.

استاندار کردستان با بیان اینکه دلایل توفیق و عدم توفیق برخی از مناطق در بحث باسوادی باید مشخص شود عنوان کرد: بهره بردن از عوامل محلی نظیر تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد جهت ترغیب مردم به امر سواد و توانمند شدن نیز دیگر فعالیتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

زاهدی با ابراز امیدواری از اینکه نهضت سواد آموزی تعطیل شود بیان داشت: با تنظیم نامه‌ای دستگاه‌ها با تقسیم کار مورد خطاب قرار می گیرند تا بتوانند جهت کاهش و رفع بی سوادی بسیج شوند و بتوانیم آمار به روزی از افراد باسواد و بی سواد داشته باشیم و در این میان نقش رسانه ها بویژه صدا و سیما جهت تشویق موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز