خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان مطرح کرد:

فرهنگ باید عمومی و مردمی باشد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۴۹۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان گفت: معتقدیم که فرهنگ باید عمومی و مردمی باشد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام رحیم جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، ضمن قدردانی از این قشر به سبب انعکاس مطلوب فعالیت های این حوزه افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحولات شگرفی در حوزه فرهنگ و هنر شدیم به گونه‌ایی که ایجاد فضای باز فرهنگی هنری در جهت ارتقا بخشی به فعالیت هنرمندان و ارج نهادن به خدمات شایان هنرمندان همچنین واگذاری امور به خود اصحاب فرهنگ و هنر در استان نیز چشمگیر بوده است.

وی گفت: رویکرد بومی‌سازی و سوق دادن آثار و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری با محتوای بومی نیز در استان اتفاق مبارکی بود که رضایتمندی مردم را به همراه داشت و معتقدیم که فرهنگ باید عمومی و مردمی باشد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان با بیان اینکه نتایج فعالیت‌ها اعتماد دو سویه را سبب می‌شود، ابراز داشت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته قریب 70 درصد مردم از فعالیت و برنامه‌های ایجاد شده اعلام رضایت‌مندی کردند و این امر دلگرمی پرسنل اداره را به همراه داشته است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مجموع فعالیت های فرهنگی هنری طی این سه سال 789 برنامه بوده است گفت: 240 مورد نمایشگاه هنرهای تجسمی، 62 مورد جشنواره و 267 مورد فیلم هایی که خارج از کشور اکران شدند از جمله فعالیت های انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد اجرای صحنه های موسیقی، تعداد تماشاگران صحنه های موسیقی، تعداد عناوین فیلم های اکران شده، تعداد مولفان و نویسندگان، تعداد ناشران استان به ترتیب 50.6، 8.9، 22.8، 8.9، 56.5 درصد نیز  رشد داشته اند.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: تعداد کتابخانه های عمومی، مساجد، تعداد جشنواره های برگزار شده در استان نیز به ترتیب 94 و 37.8 درصد نیز رشد داشتند و به طور کلی در برنامه پنجم توسعه 80.3 درصد در این سه سال حوزه فرهنگ و هنر رشد یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بخش پرسنلی اداری و مالی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در پست های سازمانی رشد قابل توجهی شکل گرفته به گونه ای که 13 نفر از طریق آزمون استخدامی جذب کار شدند و به هیچ وجه نیروهای غیر رسمی وارد بدنه نشدند و 14 نفر نیروی قراردادی به نیروی پیمانی و 17 نفر از پیمانی به نیروی رسمی تبدیل شدند.

وی به اعتبارت عمرانی و هزینه ای اشاره و خاطرنشان کرد: در پروسه سال 93 تا 95 هر سال بیش از 20 درصد به اعتبارات افزوده شد چنانچه اعتبارات هزینه‌ای ایی در سال 93 به نسبت 92 نیز 50 درصد رشد شکل گرفت و به طور کلی از سال 92 تا 95 اعتبارات هزینه‌ای ایی 87 درصد رشد یافت.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: مطالبات پرسنلی از سال 93 تا کنون برآورده شد به طوری که بدهی دیون پرسنل کاملا پرداخت شد و این اتفاق مهمی بود چرا که با وجود کمبود اعتبارات توانستیم این مهم را اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امسال اعتبارات فرهنگی 800 میلیون تومان  برای استان لحاظ شد که تماما این اعتبار دریافت شد و برنامه های فرهنگی خود را با این مبلغ توانستیم پوشش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز