خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون شمشیربازی :

شمشیربازی کردستان باید توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۲۳۷

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی کردستان باید توسعه یابد و این استان دارای استعدادهای ویژه‌ای در زمینه شمشیربازی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فضل‌الله باقر زاده در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی کردستان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد، بیان داشت: شمشیربازی جایگاه خود را در ورزش کشور پیدا کرده و اگر به المپیک نگاهی داشته باشیم، شمشیربازی جزو چند رشته اصلی بوده و در تمامی المپیک‌ها حضور داشته و می توان مدعی شد شمشیربازی جزو سه رشته‌ اصلی المپیک بوده است .

وی به موفقیت‌های رشته شمشیربازی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران این رشته ورزشی 30 مدال در المپیک و 48 مدال دربازی‌های آسیایی کسب کرده‌اند.

فضل‌الله باقر زاده به هماهنگی هیات‌ها اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین هیات‌ها در سراسر کشور در بازی‌های آسیایی ، ورزشکاران این رشته نایب قهرمان آسیا شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه گفت: در استان کردستان در اکثر رشته‌های تیراندازی باکمان و شمشیربازی پتانسیل ویژه‌ای وجود دارد و وزارت ورزش و جوانان توجه لازم به شمشیربازی استان دارد.

حامد جولائی تصریح کرد: ازنظر تجهیزات مشکلی وجود ندارد و به همت رئیس هیات شمشیربازی و ورزشکاران نیاز است که این رشته در سطح استان فعال شود.

وی ادامه داد: از نظر داور و مربی کمبود شدید وجود دارد و هیات باید به سمتی برود که کلاس‌های مربیگری در سطح استان برگزار کند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اظهار داشت: در آموزش‌وپرورش استان کردستان رشته شمشیربازی شناخته‌شده نیست و هیات باید فعالیت  لازم را به عمل آورد که در سطح آموزش‌وپرورش رشته شمشیربازی را فعال کند.

جولائی گفت: رئیس هیات در شهرستان‌ها وجود ندارد و باید همت شود تا با کمک همدیگر بتوان شمشیربازی در آینده تیم ملی داشته باشد.

گفتنی است در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی کردستان، سید دارا سید عباسی با کسب 15 رأی از مجموع 16 رأی مأخوذه برای مدت 4 سال به‌ عنوان رئیس هیات شمشیر بازی کردستان انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز