خبرگزاری کار ایران

عبدالمحمد زاهدی تاکید کرد:

ضرورت حفظ و بهره‌برداری صحیح از دریاچه زریوار مریوان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۵۴

استاندار کردستان خواستار حفظ دریاچه زریوار مریوان درعین استفادە از مواهب آن به هر قیمتی شد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد نجات بخشی دریاچه زریوار در مریوان با بیان اینکە حفظ این موهبت طبیعی باید همیشه در دستور کار باشد افزود: در عین استفادە و بهره برداری های اقتصادی و اجتماعی از آن حفظ دریاجه و زیبایی های آن باید در اولویت باشد.

وی ایجاد درآمدهای کشاورزی و گردشگری را از بسترهای موجود کنار دریاچه زریوار عنوان کرد و گفت: همه باید یاد بگیرند که می‌شود همزمان با حفظ دریاجه از آن برای رشد اقتصادی و ایجاد درآمد برای شهروندان مریوانی استفادە کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه در گذشته فاضلاب ۱۰ روستای مجاور به دریاچه ریخته می‌شد، ادامه داد: خوشبختانە با اقدامات صورت گرفته هم اکنون مشکل فاضلاب هفت روستا حل شده و سال آینده نیز با حل مشکل فاضلاب سه روستای باقی‌ماندە دیگر فاضلابی داخل زیوار سرازیر نخواهد شد.

استاندار کردستان افزود: به دلیل اینکه از آب زریوار برای شرب نیز استفاده می‌شود حتما باید مشکل فاضلاب روستاهای باقی‌مانده حل شود و در این راه برای تامین اعتبار آن نیز مساعدت کامل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی طرح‌های مطالعاتی زیادی انجام داده‌اند خواستار تجمیع این مطالعات در یک کارگروه ویژه شد و گفت:  لازم است این مطالعات کنار یکدیگر قرار بگیرد و در راستای نجات بخشی زریوار به‌کار گرفته شود.

زاهدی ابراز داشت: برای نجات زریوار باید همکاری‌های علمی واجرایی همزمان و کنار همدیگر برای نتیجه مثبت وجود داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه میان کارشناسان درباره مفید یا مضر بودن نیزارهای اطراف دریاچه اختلاف نظر وجود دارد، گفت: در این کارگروه علمی و اجرایی باید نتیجه قطعی از مفید یا مضر بودن نیزارها برای تصمیم‌گیری اصولی استخراج شود.

زاهدی همچنین از مدیران دستگاەهای مرتبط با بحث دریاچە زریوار خواست که به‌صورت منظم و مداوم مشکلات و گزارش‌ها را برای پیگیری و اقدام مد نظر قرار دهند.

استاندار کردستان در سفر یک روزه به شهرستان مریوان  علاوه بر برگزاری جلسه بررسی طرح ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و شرکت در جلسه ستاد نجات‌بخشی دریاچه زریوار مجتمع گلخانه‌ای روستای کال علیا را نیز افتتاح کرد. این مجتمع گلخانه ای در زمینی به مساحت شش هزار متر و در سه واحد احداث شده است.

در این پروژه علاوه بر صرف اعتبار یک میلیارد و٨۰۰ میلیاردی برای تامین زیر ساخت‌ها ٦۰۰ میلیون تومان توسط بخش‌خصوصی سرمایه گذاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز