خبرگزاری کار ایران

سید جمیل احمدی:

فناوری اطلاعات باید متناسب با ظرفیت‌ها در کردستان گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۵۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات دارد که باید این بخش را متناسب با این ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها گسترش دهیم.

به گزارش ایلنا، سید جمیل احمدی با بیان این مطلب افزود: استان کردستان در زمینه فناوری اطلاعات دارای ظرفیت‌ها و نیروی کار تخصصی است که باید آنها را شناسایی و تربیت کنیم.

وی با توجه به نقش بی‌بدیل فناوری اطلاعات در همه عرصه‌ها، افزود: می‌توانیم در هر زمینه‌ای از فناوری اطلاعات برای بهتر و مفیدترشدن کیفیت کارها استفاده کنیم.

احمدی افزود: باید به حوزه کسب و کار و فناوری اطلاعات ورود کنیم زیرا در این حوزه تحول زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به فعالیت‌های انجام شده در این زمینه در استان اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور علی‌رغم حضور دو ساله کارهای مربوط به این زمینه در استان، تازه به این حوزه ورود کرده است.

وی به فعالیت‌های انجام شده در کشور اشاره کرد و افزود: ما هم باید در استان کردستان بیش از پیش به نقش فناوری اطلاعات توجه ذاشته باشیم.

احمدی گفت: با توجه به اینکه در استان کردستان به دلیل شرایط حاکم نمی‌توان صنایع سنگین را راه‌اندازی کرد باید صنایع خرد را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

وی به ظرفیت‌های بالای استان در فناوری اطلاعات اشاره و اظهار داشت: دانش‌آموختگان کردستانی در بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در سطح کشور فعال هستند و ما می‌خواهیم شرایط پیشرفت هرچه بیشتر را در استان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به حمایت بخش خصوصی از این حوزه، افزود: چند روز پیش اولین مجوز در حوزه فناوری اطلاعات به بخش خصوصی اعطا شد.

احمدی به دو سامانه «نما» و «شمیم» اشاره کرد و افزود: مردم و علاقه‌مندان از طریق دریافت نماد این دو سامانه می‌توانند در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان این آمادگی را دارد که به آموزشگاه‌های آزاد و افراد مشتاق در زمینه فناوری اطلاعات مجوز آموزشی بدهد.

احمدی در پایان هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر با فناوری اطلاعات دانست و گفت: می‌خواهیم افراد نخبه در این زمینه‌ها را شناسایی و طرح‌های آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز