خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان مطرح کرد:

مجموعه‌ای محدود نمی‌تواند برای توسعه کشوری 80 میلیونی برنامه‌ریزی کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۴۹

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: معتقدیم منتظر ماندن برای ابلاغ برنامه‌های توسعه استانی از سوی مرکز، تنها هدر دادن زمان است زیرا مجموعه‌ای محدود نمی‌تواند برای توسعه کشوری 80 میلیونی برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده با اشاره به شکاف توسعه‌ای موجود میان استان کردستان با برخی استان‌های مرکزی ایران اظهار کرد: این توسعه‌نیافتگی در یک روند تاریخی حادث شده اما خوشبختانه امروز همه عزم‌ها برای جبران این شکاف تاریخی جزم شده و در حوزه‌های زیرساختی قدم‌های خوب و مثبتی برداشته شده که نتایج آن در سالیان آینده برای مردم عزیز استان بیشتر ملموس خواهد بود.

وی افزود: امید بستن به بودجه عمومی کشور به تنهایی درد چندانی از این توسعه نیافتگی دوا نمی‌کند و ما معتقدیم منتظر ماندن برای ابلاغ برنامه‌های توسعه استانی از سوی مرکز، تنها هدر دادن زمان است زیرا مجموعه‌ای محدود نمی‌توانند برای توسعه یک کشور 80 میلیونی برنامه‌ریزی کنند بلکه برنامه‌ها و طرح‌های استانی باید توسط صاحب‌نظران و مدیران محلی متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر منطقه تدوین و توسط مرکز حمایت و اجرایی شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: توسعه کردستان به یک دغدغه ملی بدل شده و امروز کل حاکمیت خود را مقابل عدم توسعه متوازن در کشور و ضرورت توجه ویژه به استان‌هایی مثل استان کردستان مسئول می‌داند.

 نصراللهی‌زاده ابراز داشت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید نگرش‌های بین بخشی در شهرستان‌ها ایجاد کنند و شناسنامه توسعه‌بخشی و شهرستانی را تدوین کنند زیرا محورهای توسعه شهرستان‌ها متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌های ضروری شهرستان و در حوزه فعالیت‌هایی که منجر به تولید ثروت و ایجاد اشتغال و درآمد شود، باید اولویت‌ها را به تفکیک شهرستان‌ها تدوین کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: در لایحه بودجه کل کشور ردیفی تحت عنوان ارتقای شاخص‌های توسعه استان کردستان با مبلغ صد میلیارد تومان اختصاص یافته که ضروری است برای نحوه هزینه آن و تعین اولویت‌ها با رویکرد اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی کنیم.

وی نظارت بر کیفیت کار و اجرای صحیح پروژه‌های عمرانی را از دیگر راهکارهای مدیریت صحیح هزینه‌ها نام برد و گفت: تصمیم‌گیری در صحنه واقعی پروژه‌ها و در میدان عمل باید انجام شود نه پشت درهای بسته مدیران.

نصراللهی‌زاده مشارکت مردم و نخبگان را در روند توسعه همه‌جانبه استان ضروری دانست و گفت: شایسته است مدیران با همفکری صاحب‌نظران برنامه‌های توسعه بخشی و شهرستانی را تدوین کنند.

وی هلدینگ‌های اقتصادی و بنیادهای غیر دولتی را نیز فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان نام برد و گفت: شایسته است مدیران با شناسایی ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها، نهادهای اقتصادی عمومی و غیر دولتی را باید برای سرمایه‌گذاری در استان ترغیب کنند و طرح‌های توسعه  و بسته‌های حمایتی ملی را به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در استان پیگیری کنند.

نصراللهی‌زاده از صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت، صندوق توسعه ملی، بنیاد مستضعفان، شستا، ایدرو، ایمیدرو و ... به‌عنوان نهادهایی نام برد که باید از توان و ظرفیت آنها برای توسعه استان استفاده ببریم.

وی تصریح کرد: ایجاد هر شغل یک جوان یا یک خانواده را از سرگردانی و فروپاشیدگی نجات خواهد داد بنابراین برای رفع مشکلات اجتماعی باید مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز