خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان استانی؛

اولین دبیرخانه زکات در شهرستان مریوان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۰۲

مراسم افتتاح اولین دبیرخانه زکات استان کردستان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، نماینده مجلس خبرگان رهبری و فرماندار در شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد کردستان در این مراسم عنوان کرد: دبیرخانه زکات برای اولین‌بار در سطح استان و کشور و با هدف ایجاد پایگاه دینی در سطح شهرستان و در جهت جمع آوری و ترویج فرهنگ زکات ایجاد شده است.

وی افزود:  ساختمان دبیرخانه و خانه زکات شهرستان مریوان توسط کمیته امداد و با تدبیر و همراهی علما و مسولان منطقه  در مساحت 330 متر مربع و اعتبار 280 میلیون تومان ساخته شده است که 60 میلیون تومان از این مبلغ از تعهدات فرمانداری این شهرستان است.

موسی نژاد گفت: شهرستان مریوان یکی از شهرستان هایی است که مردمانی دین دار و خیرخواه دارد و همواره در برنامه های این نهاد و کمک به نیازمندان و قشر ضعیف جامعه مشارکت فعال دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران این شهرستان در جهت کمک به رفع مشکلات نیازمندان ضروری است، افزود: یکی از ظرفیت های زکات شهرستان مریوان با توجه به شرایط منطقه استفاده از ظرفیت زکات مال التجاره است که در این جهت مشارکت بیشتری لازم است.

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: صد درصد کمک های مردمی صرف امور محرومان و رفع مشکلات مختلف مسکن، تحصیل، ازدواج، اشتغال، درمان و سایر نیازمندی های محرومان می شود و این نهاد امانات و کمک های مردم خیرخواه را به دست نیازمندان واقعی می رساند.

وی افزود: کمیته امداد تلاش می کند زکات جمع آوری شده را به سمت نیازمندان واقعی هدایت کند که بر این اساس 60 درصد از زکات جمع آوری شده صرف امور محرومان و 40 درصد هم در جهت ساخت پروژه های عام المنفعه می شود .

موسی نژاد گفت: همه  زکات جمع آوری شده در هر روستا و شهرستان صرف امورات و نیازمندی های همان منطقه می شود و در جای دیگر هزینه نخواهد شد.

وی در پایان افزود: فرهنگ زکات باید به عنوان یک دغدغه در سطح جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد و زمینه ای فراهم شود نیازمندان بیشتری از برکات این فریضه الهی بهره مند شوند و این کار نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر خیران، روحانیون و مسئولان است.

در ادامه حسین فیروزی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: یکی از فلسفه های زکات توزیع عادلانه و برابر ثروت و امکانات جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از نظام های اقتصادی دنیا نظام سرمایه داری است عنوان کرد: هدف این نهاد رشد اقتصادی و نقدینگی صرف است و به توزیع ثروت اعتقادی ندارد.

فیروی افزود: از سوی دیگر نظام هایی در دنیای اقتصادی جهان به توزیع ثروت به طور مساوی میان همه افراد اعتقاد دارند.

وی اظهار کرد: دین اسلان در این بین راه میانه را در پیش گرفته است و در کنار رشد اقتصادی جامعه اسلامی به توزیع ثروت میان افراد نیازمند جامعه نیز اهمیت داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: اسلام معتقد به تلاش و تکاپو در جهت رشد  اقتصادی و توزیع ثروت و عقلانیت در این حوزه است و زکات را به عنوان یکی از ابزار های این هدف قرار داده است.

وی افزود: هدف زکات در اسلام از بین بردن فقر در جامعه است و اسلام زکات را به عنوان یکی از راه های  رشد اقتصادی و هم توزیع ثروت میان اقشار مختلف جامعه قرار داده است.

فیروزی گفت: جامعه اسلامی و متدین با عمل به دستورات اسلام در زمینه زکات باید آن را به عنوان تابلویی دینی در جامعه ترویج دهند و در این جهت فرهنگ سازی  لازم انجام شود.

در ادامه ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم در 32 آیه به زکات اشاره کرده است و هر جا نامی از نماز آمده است در کنار آن به زکات هم اشاره شده است.

وی افزود: زکات مسئله ای عام و عمومی است و همه ما باید تلاش کنیم با همکاری و همراهی در جهت ترویج این فریضه الهی تلاش کنیم.

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: زکات بزرگترین اقتصاد مقاومتی است و باعث  توزیع ثروت در جامعه اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز