خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

چند روستای صعب‌العبور کردستان از طریق انرژی‌خورشیدی برق‌دار شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۸۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در رابطه با اهمیت انرژی های نو و تجدید پذیر گفت: رویکرد وزارت نیرو برای توسعه و استفاده بیشتر از این انرژی خدادادی بسیار مطلوب است و از سال 88 استفاده از این انرژی در استان کردستان آغاز شد و از این طریق چند روستای صعب العبور از طریق انرژی خورشیدی برق‌دار شدند.

به گزارش ایلنا، محمد مصطفی نجفیان  با بیان این مطلب افزود: با توجه به تکلیفی که از سوی وزارت نیرو به شرکت های توزیع شده است تمام ادارات دولتی باید 20 درصد از انرژی مصرفی ساختمان اداره خود را از طریق نصب پنل‌های خورشیدی  تأمین کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در رابطه با اهمیت انرژی‌های نو و تجدید پذیر گفت: رویکرد وزارت نیرو برای توسعه و استفاده بیشتر از این انرژی خدادادی بسیار مطلوب است، از سال 88 استفاده از این انرژی در استان کردستان شروع شد و از این طریق چند روستای صعب العبور از طریق انرژی خورشیدی برق‌دار شدند.

وی با اشاره به ظرفیت های خدادادی استان ادامه داد: ظرفیت استان از لحاظ مدت زمان تابش نور خورشید، وضعیت رطوبت و تمیزی هوا مطلوب است و امید د اریم در توسعه و استفاده از این انرژی گامی بزرگ برداشته شود.

وی در رابطه با دکل های بادسنجی استان کردستان گفت: تفاهم نامه ای با سازمان انرژی های نو ( سانا ) منعقد شده است و چندین دکل بادسنجی در ارتفاعات آبیدر و فیض آباد و دو دکل هم در دیواندره و ارتفاعات اوباتو نصب شده است که در ارتفاعات اوباتو  وضعیت مطلوب بوده  و امید داریم بتوانیم آن را گسترش داده و از این انرژی خدادادی در استان بهره کامل را ببریم.

وی به بخشنامه سال 93 اشاره کرد و گفت: در سال 93 بخشنامه ای از طرف دولت ابلاغ شد که متاسفانه از طرف مردم با استقبال خوبی مواجه نشد. در این راستا سانا تفاهم نامه ای با کمیته امداد منعقد کرد که کمیته امداد فروشنده برق به شرکت باشد که قطعا پیشرفت شگرفی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به کلکسیونی از انرژی ها در ساختمان شرکت اشاره کرد و گفت: این کار بیشتر در راستای تبلیغ  فرهنگی  و برای بازدید مدارس، دانشگاه ها و ادارات دیگر می باشد که خوشبختانه با بازدید های مکرر و برنامه های تبلیغاتی که در این راستا انجام شده  مراحل بسیار خوبی در حال طی شدن می باشد.

نجفیان در پایان گفت:  اثرات مطلوب استفاده از این انرژی در محیط زیست و در زندگی مردم و نسل های آینده  ملموس می باشد، انتظار است که ادارات پیگیری های لازم را در خصوص استفاده هرچه بیشتر از انرژی های نو در ساختمان های اداری به عمل آورند که از این طریق ما هم در حفظ محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن هوای پاک سهمی داشته باشیم  و همچنین با توجه به بعد اقتصادی آن که موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور و صادر کردن برق به کشور های همسایه می شود بتوانیم گامی بزرگ برای پیشرفت کشورمان برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز