خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور:

امداد خودرو در کردستان مجهز به سیستم جی. پی. اس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۶۴

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور گفت: برای نخستین‌بار در کشور امداد خودروی استان کردستان‌تا قبل از پایان‌سال به سیستم دیجیتال جی. پی. اس مجهز می شود.

به گزارش ایلنا از سنندج، سید مهدی حسینی در نشست خبری شامگاه دیروز که با حضور اصحاب رسانه در دفتر انجمن صنفی امداد خودروی استان برگزار شد، به اقدامات مهم و اساسی که در ساماندهی فعالیت های امداد خودرو صورت گرفته بود اشاره و اظهار کرد: در راستای تسهیل اقدامات امداد خودرو در سال های اخیر راه اندازی، شماره 3 رقمی 193 در تمام کشور، تشکیل تعاونی امداد خودرو، یکسان کردن لباس‌های پرسنل امداد خودرو همچنین توزیع جی. پی. اس رایگان و قانونی‌کردن فعالیت امداد خودرو از مهمترین برنامه‌های انجام شده در چند سال اخیر بوده است.

وی گفت: بعد از 80 سال قدمت امداد خودرو در کشور انجمن صنفی امداد خودرو در سال 1394 با فعالیت رسمی و دقیق شروع به ثبت نام کرد. این انجمن در گذشته هیچگونه اتحادیه و تشکلی نداشته است که با تلاش های انجام شده در این راستا نایب رئیس  انجمن صنفی کل کشور و مدیر عامل تعاونی امداد خودرو کشور از استان کردستان انتخاب شده است.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور به فراز و نشیب های شرکت های امداد خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به این که انجمن صنفی ایران خودرو، 80 سال قدمت دارد اما تا به امروز هیچگونه اقدام جدی در جهت پیشرفت و پیشبرد امداد خودرو صورت نگرفته و نامی از خود در هیچ ارگان و تشکلی برده نشده است.

حسینی اضافه کرد: با تصویب هیات وزیران و با توجه به تبصره 2 قانون اصناف شغل امداد خودرو جزو اصناف خاص محسوب می شود که با تصویب هیات وزیران مجوز آن را در دو بخش درون شهری و برون شهری در سال 86 توسط متولیان معرفی کردند لذا متولی برون شهری سازمان راهداری و درون شهری وزارت کشور شد که با تفیض اختیار توسط  شهرداری مجوزهای لازم برای آنها صادر شده است.

وی گفت: اعمال سلیقه و برداشت‌های شخصی در دستور العمل های اختیارات و فعالیت‌های امداد خودرو موجب شد که تغییرات ویژه ای در آن انجام و به نتیجه مطلوب برسیم چرا که رسیدگی این مهم در تمامی استان های کشور، دستور العمل ها را پیش برد و مشکلات صنف امداد خورو را به حداقل که به صورت قانونی اجرا شود.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور تصریح کرد: رسیدگی به نیازهای انجمن امداد خودرو از اقدامات اساسی بوده که عدم تجهیزات امدادی از مشکلات مهم در این راستا است لذا  دراولین قدم تغییر درظاهر خودروها جز برنامه های اولیه شد که با خرید خودروهای جدید و نوسازی ناوگان، این چهره ظاهر خودروهای زمخت قدیمی را تعویض نمایم، هم به جهت نوسازی ، اشتغال و رقیق شدن خون امداد خودرو وارد توسعه ناوگان کشوری شود.

وی عنوان کرد: خودروهای جدید در دو بخش یدک کشی که موظف به حمل خودرو و خودروی چند منظوره که در در آن واحد تعویض قطعات و برخی خدمات را در جلوی درب منازل انجام می دهد همچنین برخی قطعات خودرو و امکانات دیگر خدمات رسانی در این ماشین ها مهیا است، این موضوع به صورت تسهیلات ویژه وبا اقساط  60 ماهه وارد بازار می شود.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور به هدف اصلی ورود خودروهای جدید اشاره کرد و افزود : جلوگیری و حذف خودروهای متفرقه یکی از برنامه های اساسی انجمن صنفی امداد خودو است که در این راستا باید اصحاب رسانه این موضوع را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند چراکه خودروهای متفرقه امنیت خانوادها را در جاده های حساس و با تردد سخت به خطر می اندازد و امنیت لازم را نخواهند داشت.

وی  در اد امه سخنان خود عنوان کرد: با پیگیریهای صورت گرفته، تلفن گویای 193 به عنوان مرکز پیام در کل کشور راه اندازی شد همچنین تلفن چهارقمی دیگر بدون کد  در فاصله یک ماه آینده در اختیار کل مردم کشور خواهیم گذاشت که تماس ها بسیار راحت در سریع ترین زمان  در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

رئیس انجمن صنفی کشور گفت:  امکان ساماندهی و استعلام مردم  از خودروی امدادی فراهم شده است  که در کوتاه ترین زمان  برای دست یابی قانونی خودروها با ارسال ساماندهی پیامکی 0216421 به عنوان استعلام پیامکی برای خودروهای امدادی را ه اندازی شده است که با ارسال شماره پلاک خودرو به این سامانه بعد از چند دقیقه مجوز بودن یا عدم آن را برای شخص  مشخص خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بیسیم های دیجیتال داری جی پی اس ، راننده امداد خودرو را در هر نقطه از شهر مشخص می کند این مهم برای نخستین بار در کل کشور وارد عرصه امداد خودرو شده است که جزء افتخارات بزرگ این صنف می باشد و قبل از سال جدید و تعطیلات به صورت محدود در کل کشور میان 3000 هزار تا 4000 هزار امداد گر توزیع خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور می گوید: برای جلوگیری از دریافت هزینه های بالای امداد خودرو از مردم، انجمن صنفی به صورت جدی توسط نمایندگان در هر استان قیمت ها را به صورت کارشناسی در اختیار مردم قرار می دهد، اما دراین راستا با فکر و کار خرد جمعی برای دقت بیشتر، دستگاهای پوز با قیمت 480 میلیارد تومان توسط بانک شهر در اختیار امدادگران قرار می گیرد که فاکتور آنی صادر کند و امکان تخلف را به حداقل می‌رساند.

مهدی حسینی به شکوفای و اقدام مهم دیگر انجمن صنفی امداد خودرو اشاره می کند و افزود:  با توجه به این که ارتباط شرکت های امداد خودروی کشور اتحاد و انسجامی وجود ندارد موجب مدیریت  و حاکمیت های جزیره ای شده است لذا برای از بین بردن این موضوع تعاونی کشوری از اعضای  حقوقی تشکیل و نزدیک به 40 شرکت عضو این تعاونی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: همدلی یک تعداد شرکت در اوایل تاسیس این انجمن موجب پیشرفت و پیش برد شد که با تعامل و همدلی امیدواریم بتوانیم خدمات ارزنده تری به امداد گران امداد خودرو ارائه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز