خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

فقدان برنامه ریزی و مدیریت منابع آب تهدید جدی برای آینده کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۷۶

استاندار کردستان گفت: فقدان برنامه ریزی و مدیریت منابع آب تهدید جدی برای آینده و تمدن کشور محسوب می شود و مهاجرت گسترده نمایان و هویت قومی و ملی نیز زیر سوال می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت آب که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه کاهش نزولات بارندگی سبب تزلزل منابع آبی کشور شده است افزود: در رابطه با بحث آب چالش هایی نظیر کمبود اب، مشکلات زیست محیطی در نتیجه ی برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و در نتیجه ایجاد ریزگردها همچنین افزایش تولید که سبب رونق کسب و کار می شود بنابراین برای رسیدن به اهداف لازم است به این اوامر توجه شود.

وی مشکل اصلی را در نحوه ی مدیریت منابع آب عنوان کرد و گفت: در دنیا تامین منابع آب شرب در اولویت است و علی رغم کمبود آب در کشور ضروری است تامین آب شرب شهر ها و روستا ها در اولویت قرار گیرد و صنعت، باغداری و زراعت نیز در مراتب بعدی هستند.

استاندار کردستان ابراز داشت: فقدان برنامه ریزی و مدیریت منابع آب تهدید جدی برای آینده و تمدن کشور محسوب می شود و مهاجرت گسترده نمایان و هویت قومی و ملی نیز زیر سوال می رود.

زاهدی بر اهمیت پیش بردن کشاورزی به سمت اقتصاد تاکید کرد و گفت:  برنامه ریزی و مدیریت این مزیت را دارد هر فعالیتی که به صرفه و دارای عملکرد فزاینده در زمینه تولید و اشتغال است را شناسایی می کند.

وی به نقش موثر صدا و سیما در انعکاس زیان هایی که برداشت بی رویه آب ایجاد می کند اشاره و اضافه کرد: لازم است با تهیه برنامه هایی مردم را از نتایج استفاده بی رویه از آب آگاه کرد.

استاندار کردستان بر فعال تر شدن کارگروه های این موضوع تاکید کرد و گفت: جهت رفع مشکلات باید اطلاعات کاملی را در اختیار وزارت نیرو قرار داد تا بتوان بر موانع فائق آییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز