خبرگزاری کار ایران

زارعی:

ریشه‌کنی بی‌سوادی مستلزم کار فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۹۹۴

فرماندار سنندج گفت: ریشه‌کن کردن بی‌سوادی مستلزم کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم زارعی در سومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج که امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارکرد: باید تمام بخشداران، دهیاران و ادارات ذی‌ربط با بررسی همه‌جانبه مشکلات و رفع آنها با کمک گرفتن از خانواده برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تبلیغات کافی انجام دهند.

فرماندار سنندج ادامه داد: باید تمام بی‌سوادان شناسایی شوند و با تشویق آنها به سوادآموزی، با در نظر گرفتن وضعیت شغلی و خانوادگی آنها نسبت به باسواد کردن آنها اقدام شود.

وی افزود: شیوه آموزش و تعلیم در کلاس‌های سوادآموزی باید به گونه‌ای باشد که فرد مطالب آموخته شده را فراموش نکند و با پیگیری‌های به‌موقع و استفاده از امکانات آموزشی و آموزش‌های مستمر، فرد کامل باسواد شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه گفت: از سال 93 کارگروهی با شرکت دانشگاه کردستان و ادرات در زمینه سوادآموزی تشکیل شده است .

یوسفی اظهار داشت: مقرر شده که دستگاه‌های اجرایی در زمینه باسواد کردن بی‌سوادان همکاری کنند اما تاکنون فقط آموزش و پرورش در این زمینه اقدام کرده و سایر ادارات در زمینه باسواد کردن افراد بی‌سواد اقدامات جدی و چشمگیری نداشتند.

بخشدار کلاترزان نیز در این جلسه گفت: به‌منظور همکاری در جذب سوادآموزان روستایی، جلسه هماهنگی و توجیهی برای دهیاران تشکیل شده است.

ساعدی اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور روحانیون و ائمه‌جماعت مساجد کلاترزان، به‌منظور انجام تبلیغات کافی توسط روحانیون، تشکیل شد.

وی تصریح کرد: سهمیه سوادآموزی منطقه کلاترزان، 340 نفر است که با توجه به وضعیت منطقه تاکنون 240 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز