خبرگزاری کار ایران

کشاورزی ستون فقرات استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۹۵۲

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: بخش کشاورزی ستون فقرات استان است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده امروز در گردهمایی شرکت‌های تعاون روستایی که با حضور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی ستون فقرات استان است چراکه با وجود 30 درصد تولید ناخالص و اشتغال نقش پررنگی در اقتصاد استان دارد و این در حالی است که در کشور این رقم 17 درصد است بنابراین به همان نسبت نیاز به اهتمام ویژه دارد.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی با سیاست‌های اقتصادی مقاومتی مردمی شده، گفت: بیش از 98 درصد کشاورزی توسط مردم صورت می‌گیرد و دولت صرفا حمایت‌هایی را ایفا می‌کند.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: نقش اقتصادی بخش کشاورزی در توسعه استان کلیدی و مهم است. معتقدم کشاورزی در استان دارای ظرفیت بالایی است و جا برای فعالیت و تلاش بیشتر هم دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در استان 2 درصد مساحت به کشاورزی اختصاص دارد اما 10 درصد گندم کشور را تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: این یعنی فعلیت و خدمت در مجموع ظرفیت‌های بخش کشاورزی در آمده و این جای امیدواری دارد.

وی عنوان کرد: بودجه کشاورزی امسال 2 برابر سال گذشته است و این سازمان با همکاری شورای برنامه‌ریزی استان در نظر دارد این مقدار را هم بیشتر کند .

نصراللهی‌زاده با بیان کمبود اعتبارات اظهار داشت: این سازمان در تلاش است اعتباراتی را در امور زیر بنایی هزینه کند و به حاشیه نپردازد.

به گفته وی کردستان می‌تواند در بخش شیلات و تولید عسل قطب ملی باشد و تحقق این امر نیاز به توجه جدی جهاد کشاورزی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات، بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد، افزود: در سازمان  برنامه و بودجه ستاد ویژه‌ای را در راستای توسعه به این بخش ایجاد کرده‌ایم اما برای توسعه باید در حوزه صنایع تبدیلی و فرآورده‌های محصولات کشاورزی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید زمینه برای ایجاد سیلو و انبار  در استان فراهم شود چراکه در اشتغال و پیک کاری محصول می‌تواند بسیار کارساز باشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز