خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

صادرات ما باید به شیوه‌ رقابتی باشد

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۲۴۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه یکی از اهداف دولت صادرات به شیوه‌ وسیع است، گفت: ما باید یاد بگیریم که در سطح بین‌المللی در زمینه صادرات به شیوه‌ رقابتی عمل کنیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در جلسه کارگروه صادرات که امروز در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، تصریح کرد: کالاهایی که ما تولید می‌کنیم لازم است کیفی بوده و مشتری مدار باشیم و بدانیم چه چیزی تولید می‌کنیم و چه وقت باید آن را صادر کنیم.

وی بابیان اینکه تولیدکنندگان ما لزوماً در زمینه‌ صادرات متخصص نیستند، گفت: رویکرد ما باید تغییر کند و کارگروه ویژه‌ بازاریابی داشته باشیم و متخصصینی را در زمینه صادرات تربیت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با سفارت‌خانه‌های خارجی در زمینه‌ صادرات کالا رایزنی داشته باشد و نیازهای کشورهای مختلف به تولیدات خود را بررسی کنیم چون صادرات کالا به کشورهای مختلف، متفاوت است .

واعظی افزود: اتاق بازرگانی و صنعت و معدن در زمینه‌ صادرات همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گاهی هدف بازدید شرکت‌های خارجی از نمایشگاه‌های ما، بازاریابی برای کالاهای خودشان است، گفت: تولیدکنندگان ما هم در بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به شیوه‌ تولید و کیفیت کالاهای آن‌ها توجه کنند تا بتوانند با آن‌ها رقابت داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه بعضی از کشورها بازار خوبی برای کالاهای ما هستند، گفت: کشورهای آسیای مرکزی و روسیه بازار خوبی برای تولیدات کشور ما هستند.

واعظی افزود: بخش خصوصی در روابط خارجی حرفه‌ای نشده است و باید صادرکنندگان از  برند خاصی در زمینه صادرات استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز