خبرگزاری کار ایران

حسین فیروزی:

صدا وسیما باید در پوشش‌خبری کارآفرینان اهتمام بیشتری داشته باشد

معاون استانداری کردستان گفت: صدا‌وسیما باید اهتمام خود را به کار بگیرد تا به نتیجه مطلوب که ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه است برسیم.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی امروز در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در سالن شهدای استانداری برگزار شد ضمن تقدیر از دستگاه‌های متولی برای حمایت شایسته از کارآفرینان برتر اظهار داشت: در این راستا در نظر داریم جشنواره تجلیل از کارآفرینان نمونه را در سنندج برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه معرفی و تکریم از کارآفرینان برتر یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: ترویج توسعه فرهنگ کارآفرینی، شناسایی کارآفرینان برتر سراسر کشور، ایجاد فضای تعامل میان فعالان عرصه‌های مختلف، ایجاد نشاط بر فضای کسب و کار، تشویق حامیان کارآفرین و افزایش اعتماد به نفس و روحیه خود باوری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با بیان اینکه انتخاب افراد برتر در جشنواره براساس خوداظهاری است ابراز داشت: از مجموع 302 کارآفرین ثبت‌نام شده در سامانه کارآفرینی 140 نفر حداقل شرایط لازم را داشته‌اند و از این تعداد هم 18 نفر به مرحله داوری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای‌عالی اشتغال بر اساس شاخص‌ها نظارت کامل بر انتخاب داوران جشنواره داشته باشد، تصریح کرد: ماهیت و محتوای برگزاری این جشنواره نیز باید به گونه‌ای باشد که ما را به هدف مورد نظر برساند.

فیروزی با تجلیل از نحوه عملکرد بخش‌خصوصی در این حوزه گفت: با مشارکت و همکاری دستگاه‌های متولی در راستای توسعه و تشویق کارآفرینان گام‌های موثری برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در این امر مهم پوشش خبری فزاینده‌ای داشته باشند، افزود: صداوسیما باید در این راستا اهتمام خود را به کار بگیرد تا به نتیجه مطلوب که ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه است برسیم. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان به توزیع اعتبارت مشاغل خانگی در شهرستان‌ها اشاره و اظهار داشت: از 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده حدود 97 درصدآن تحقق پیدا کرده و سهم شهرستان‌های دهگلان و بانه از سایر شهرستان‌ها کمتر بوده و در این راستا بانک‌ها نهایت تلاش خود را برای تامین منابع مالی شهرستان‌ها به کار گیرند.

به گفته فیروزی امسال سه و نیم میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته که قطعی نیست.

کد خبر : ۴۳۶۰۱۸