خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان:

خروجی یک پژوهش ورودی پژوهش دیگر است

فردین اخلاقیان گفت: توجه به جایگاه پژوهش و ارتقای پژوهشگران منجر به پیشرفت علم و فناوری می شود.

به گزارش ایلنا، فردین اخلاقیان امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده که در دانشگاه کردستان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: توجه به جایگاه پژوهش و ارتقای پژوهشگران منجر به پیشرفت علم و فناوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بار عمده پژوهش‌های علمی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به ابعاد و رشد امکانات دانشگاه طبیعی است که قسمت عمده پژوهشگاه‌ها در دانشگاه صورت بگیرد.

اخلاقیان با بیان اینکه وضعیت پژوهش به نسبت دوران قبل از انقلاب پیشرفت فزاینده‌ای داشته، گفت: در سایه سرمایه‌گذاری‌ها و تشکیل صندوق‌های شکوفایی و نوآوری به لحاظ کمیت رشد داشته‌ایم اما از نظر کیفیت چندان رضایتی حاصل نشده است.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه 3 تا 4 درصد GPD به پژوهش اختصاص دارد، اظهار داشت: برای اولین بار سال 95 این عدد از 1 درصد به 2/1 درصد رسیده و باید تحقق و روند رو به جلو داشته باشد.

اخلاقیان با بیان اینکه خروجی یک پژوهش ورودی پژوهش دیگر است، تصریح کرد:  این مهم نیاز به مدیریت و ساماندهی بلندمدت دارد  و پژوهش باید مراحلی را تا تجارت‌سازی و کسب ثروت طی کند.

کد خبر : ۴۳۵۸۰۵