خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان:

استان کردستان در حوزه پژوهش دو سال متوالی استان برتر کشور شد

معاون استاندار کردستان گفت: در حوزه پژوهش استان‌کردستان برای دومین سال به عنوان استان برتر در این بخش معرفی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی امروز  در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: با توجه به حساسیتی که پژوهش در توسعه کشور دارد زمان‌بندی این هفته از 14 تا 18 لحاظ شده و در تمام استان‌های کشور ستادهایی در راستای این مهم با همت مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری تشکیل شده است.

وی با تاکید بر حمایت بخش‌خصوصی در زمینه پژوهش افزود: مجموعه اتاق بازرگانی همکاری خوبی در راستای بهبود نقش پژوهش داشته و از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های مختلف و افتتاح نمایشگاه پژوهش اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با بیان اینکه تکریم پژوهشگران مهمترین هدف دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی است، تصریح کرد: جامعه باید باور داشته باشد که پژوهش نقش مهمی در توسعه دارد و در این راستا توجه و احترام به پژوهشگران لازمه تحقق این امر مهم است بنابراین باید سهم بیشتری در بودجه به این بخش اختصاص یابد.

وی انتشار عملکرد پژوهشی مراکز آموزشی در بخش‌های مختلف، ایجاد فرصت مناسب برای تقویت تعامل بخش‌های اقتصادی، تشویق پژوهشگران بالقوه را از دیگر اهداف نام‌گذاری هفته پژوهش ذکر کرد.

فیروزی با تاکید بر اینکه پژوهش در راستای رفع مشکل صورت می‌گیرد، اذعان کرد: ما با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و تلاش و عزم ملی باید در راستای کاهش این شکاف باشد.

وی با تجلیل از نحوه عملکرد دولت تدبیر و امید در این حوزه ابراز داشت: امسال در هفته پژوهش 50 مورد قرارداد با بیش از هزار میلیارد ریال منعقد شده که به نسبت سال‌های پیش  شتاب و رشد افزونی داشته که نشان‌دهنده توجه دولت به این بخش است.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، در حوزه پژوهش استان کردستان برای دومین سال به عنوان استان برتر در این بخش معرفی خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۵۸۰۳