خبرگزاری کار ایران

حمید محمدی:

هیچ حمایتی از حقوق مصرف‌کنندگان در استان کرستان نمی‌شود

نائب‌رئیس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان کردستان گفت: این انجمن به عنوان یک نهاد عمومی و مردم‌نهاد نام‌گذاری شده لذا هیچ‌گونه حمایت مالی و مادی نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از سنندج، محمد محمدی در جلسه مشترک هیات رئیسه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور شورای شهر سنندج که در سالن جلسات شورای شهر سنندج برگزار شد اظهار کرد: سابقه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سراسر کشور و شهرستان‌های استان سال 1390 طبق انتخابات صورت گرفته به صورت رسمی تشکیل شد.

وی گفت: با توجه به اینکه این انجمن زیر نظر سازمان صنعت و معدن و تجارت قرار گرفته اما چون این تشکل به عنوان یک نهاد عمومی و مردم نهاد نام گذاری شده اما هیچ‌گونه حمایت مالی و مادی از انجمن نمی‌شود.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیان کرد: با توجه به اینکه واحد های تولیدی برای دفاع از حقوق خود یک سیستم خاصی دارند و تنها قشری که در این مهم بی نصیب شده مصرف‌کننده بوده چراکه به‌نسبت کل جمعیت کشور حتی تولید کننده  یک نوع مصرف‌کننده است که برای تهیه کالای مورد نیاز خود حتما باید خریدی انجام دهد لذا حمایت از مصرف کننده لازم و ضروری است.

محمدی عنوان کرد: این انجمن زمانی می تواند به طور قاطع از مصرف کننده حمایت داشته باشد که حمایت منطقی از تولید کننده در این راستا شکل بگیرد چراکه انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در کشور اروپایی سابقه 90 ساله دارند واز طریق سازمان های مردم‌نهاد فعالیت، توانایی و اقتدار خاصی مقابل سیستم دولتی به عنوان تشکل مردم نهاد داشته و در سیاست‌های دولت نقش موثری را ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با پیشنهاد سازمان بازرگانی سابق صورت گرفت و با دستور مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان  سال 1388 تصویب و سال 1390 انتخاباتی در کل کشور تشکیل و 7 نفر به عنوان  هیئت مدیره عضو اصلی انجمن تشکیل می‌شود.

نائب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان  به مشکلات موجود این انجمن در استان اشاره می‌کند و افزود: این انجمن هیچ نوع حمایت مالی و تجهیزات اداری ندارد و با هدف از حمایت داخلی استان و کشور تشکیل شده اما مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.

محمدی می‌گوید: اعضای هیئت مدیره انجمن استان کردستان  5 نفر هستند که دو نفر علی‌البدل و یک نفر بازرس تشکیل شده و توقع و انتظاری که به عنوان عضوی از جامعه مصرف‌کننده که  بتوانیم خدمت واقعی در این زمینه داشته باشیم، حمایت بیشتری از طریق سازمان‌ها و نهاد دولتی و همچنین اعضای شورای شهر سنندج که یک پارلمان مردمی است داشته باشند.

وی عنوان کرد: حقی که براساس داریم  به عنوان نماینده مصرف‌کننده در تمام جلسات حضور داشته باشیم و موارد تخلف را برسی و با همفکری و هم‌اندیشی در پیشرفت این انجمن تلاش کنیم همچنین هر شهروندی که در استان 18 سال بیشتر سن داشته باشد، می‌تواند عضو این انجمن قرار بگیرند چراکه متعلق به کل مردم هستند.

کد خبر : ۴۳۵۷۹۵