خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه به کیفیت و قیمت کالاهای استاندارد در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۹۳

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کلاهای صادراتی و وارداتی مبنای استاندارد بودن کالا را در استان کردستان ضرورت توجه به کیفیت و قیمت مناسب عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، فرید بطی امروز در جلسه آموزشی و هم‌اندیشی با خبرنگاران استان با تاکید بر کنترل‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های متولی برای استاندارسازی مناسب کالاها در استان افزود: استاندارد کردن پدیده جدیدی نیست و در زندگی بشر از دیرباز وجود داشته است.

وی اهداف استانداردسازی را صرفه‌جویی کلی در مصرف نیروری انسانی، حمایت از مصرف کننده، حفظ ایمنی و بهداشت و محیط زیست و ایجادارتباط بهتر ذکر کرد.

بطی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های استاندارد ایران ابراز داشت: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب دانست.

وی همچنین به آزمایش و تطبیق نمونه کالا با استانداردهای مربوط اشاره و اظهار داشت: تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها توسط کارشناسان و بازرسان در راستای بهبود کیفیت کالاها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی با اشاره به اینکه استاندارد کالا در هر کشور بر اساس ضوابط و شرایط اقتصادی استانداردها متفاوت است، گفت: شرایط اقتصادی هر کشوری نقش اساسی برای استانداردهای محصولات دارد.

بطی با بیان اینکه ایران عضو سازمان بین المللی استاندارد است، خاطرنشان کرد: ایران در تعدادی از کمیته‌ها جهت ارتقای کیفیت کالا عضو است.

بطی در پایان خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده تخلف می‌توانند در سامانه رسیدگی به شکایات به آدرس www.isiri.org  مراجعه کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز