خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استان کردستان:

لزوم توجه جدی به آموزش‌های حقوقی، اجتماعی و روانی زنان در جامعه

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۸۶

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استان کردستان گفت: آموزش های حقوقی، اجتماعی و روانی زنان در جامعه باید بیشتر ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر در چهارمین جلسه کارگروه خانواده که امروز در محل سالن استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار جدای از نقش مادری نقش‌های دیگری را برعهده دارند، اظهار داشت: طرح تاب آوری دارای عملکرد خوبی در جامعه خواهد بود و زنان در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و باید در برابر این ناملایمات بیشتر مقاوم باشند.

وی اجرای این طرح را در نتیجه و بازخورد آن دانست و افزود: در صورت بازخورد مثبت این طرح باید تداوم داشته باشد هر چند نیاز به پروسه زمانی بلند مدت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از زنان به دلیل فوت همسر سرپرستی خانوار را به عهده می‌گیرند، ابراز داشت: باید دستگاه ها حمایت کافی و جدی در این زمینه از خود نشان دهد.

معاون‌سیاسی،امنیتی و اجتماعی استان با اشاره به اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم مهارت کافی است، افزود: باید دستگاه ها و نهادهای خصوصی با آموزش و آگاهی لازم در راستای بهبود زندگی افراد درگیر شوند.

وی با بیان اینکه آسیب اجتماعی در مناطق حاشیه شهر بیشتر نمود دارد، گفت: آسیب اجتماعی متغیری وابسته است و تابع مکان می باشد و نقش اجتماعی و فرهنگی زنان این مناطق پایین است.

آشناگر در پایان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در استان نقش اجتماعی شهرداری است، خاطر نشان کرد: نقش شهرداری فقط در راستای احداث میادین نیست بلکه با انجام پروژه‌های فرهنگی و ایجاد مراکز مرتبط با آن می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز