خبرگزاری کار ایران

شهردار سنندج خواستار شد؛

ادارات متولی برای ساماندهی بی خانمانان پای کار بیایند

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۰۹۹

شهردار سنندج گفت: ادارات و متولیانی که نقش اصلی در ساماندهی معتادان و بی خانمان دارند باید در حل این مشکل دخالت مستقیم داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر سنندج ، در جلسه ساماندهی و رسیدگی به کارتن خواب های سطح شهر شامگاه یک شنبه با حضور شهردار سنندج، اعضای شورای شهر، دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر، معاونت نیروی انتظامی در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

شهردار سنندج به استان فرهنگی و بدون معتاد در گذشته اشاره می کند و اظهار کرد: زمانی در استان کردستان افتخار بزرگی بود که معتادی در سطح استان وجود نداشت وبه منطقه سفید معروف بود اما امروزه دیگر به این موضوع نمی توان افتخار کرد و وضعیت تایله سنندج شاهد این بحران موجود می تواند باشد.

منوچهر فخری بیان کرد : وضعیت موجود معتادان سطح شهر کانون خانواده ها و فرزندان ما را تهدید می کند و اگر امروزه  بدون توجه ار کنار این معضل  به سادگی بگذریم چند سال آینده نیز کلیه جامعه را در برخواهد گرفت.

وی بیان کرد: اگر مدیران و مسئولان در این زمینه احساس مسئولیت نکنند و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند پس باید ازچه افراد و کسانی انتظار حل و فصل این مهم را داشته باشیم اگرچه همه مدیران و مسئولانی که به راحتی از آرامش و گرمای منازل خود بهره مند می شوند پس مسئولیت کارتون خواب ها که اکثرا با سواد و تحصیل کرده  و از جوانان این مرز و بوم هستند، چه کسانی باید دغدغه داشته باشند ؟.

شهردار سنندج می گوید:  از احساس دین و نگرانی اعضای شورای شهر باید قدردانی کرد که این موضوع را بسیار مهم دانستند واین نیازرا دیدن که این افراد  جزیی از این جامعه و شهروند این شهر می باشند پس باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.

فخری گفت: امکانات و مکان مورد نظر برای افراد بی سرپناه و بی خانمان در شهرداری سنندج مهیا و فقط می تواند یک مسکن زود گذرباشد، لذا لازم است از بخش های مختلفی همچون روانشناس، پزشک، نیروی انتظامی استفاده شود که موضوع را ریشه ای حل کنند.

وی عنوان کرد:  شهرداری با تاکیدات مهم به وظایف خود درحل این مسایل به درستی عمل می کند اما واقعیت این امر شهرداری به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل و فصل کند پس باید تمامی ادارات زیر ربط و مرتبط پای کاربیایند و با تعامل و هماهنگ بیشتری کنار شهرداری  حضورداشته باشد.

شهردار سنندج می افزاید: مردم شهر سنندج شهروندانی آگاه و دلسوز هستند چراکه به محض آگاه شدن  از وضعیت کارتن خواب های سطح شهر در فضاهای مجازی  به کمک آنها آمدند و اعلام آمادگی برای تهییه خوراک و پوشاک این افراد کردند که این نشان از پیشینه ، تاریخ وفرهنگ این استان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز