خبرگزاری کار ایران

معرفی نه طرح اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های کردستان

نه طرح با ارزش هفت میلیارد و 150 میلیون تومان با هدف ایجاد اشتغال در روستاهای استان کردستان تصویب و جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، جلسه کمیسیون استانی بررسی طرح‌های اشتغالزایی روستایی با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک سینا برگزار شد.
 
در این جلسه 11 طرح اشتغالزا مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد نه طرح به ارزش هفت میلیارد و 150 میلیون تومان مورد تصویب قرار گرفت و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.
 
این طرح‌ها که در مجموع برای 125 نفر شغل ایجاد خواهند کرد در روستاهای شهرهای مریوان، دهگلان، دیواندره، کامیاران، سروآباد، بیجار و سنندج اجرا خواهند شد.
 
این طرح‌ها شامل ایجاد رستوران و اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت اشتغالزایی برای 15 نفر، ایستگاه پمپاژ تعاونی مهر کشاورزی با ایجاد شغل برای 31 نفر، توسعه و احداث نهالستان با ایجاد شغل برای پنج نفر، پرورش ماهی سردآبی با ظرفیت اشتغالزایی برای 4 نفر، کشتارگاه صنعتی طیور با ایجاد شغل برای 49 نفر، سردخانه دومداره و کارخانه قطعه بندی و بسته بندی گوشت ماهی، مرغ و انواع طیور با توانایی ایجاد شغل برای 21 نفر، پذیرایی و گردشگری با ظرفیت ایجاد شغل برای نه نفر، تجهیز و گازرسانی مرغداری گوشتی 2600 قطعه‌ای با ظرفیت ایجاد شغل برای 10 نفر و پرواربندی گوساله 100 رأسی با ایجاد شغل برای هشت نفر هستند.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان در این جلسه گفت: در راستای اجرای تفاهمنامه مشترک منعقده میان دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و بانک سینا و بنیاد برکت 20 میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزا در روستاهای استان کردستان اختصاص یافته است که این نه طرح نیز در همین قالب تصویب و به بانک معرفی شدند.
 
کورش مرادی خاطرنشان کرد: در خصوص اعتبار باقیمانده این تفاهمنامه هم، طرح‌های دیگری برای تصویب و معرفی به بانک در دست بررسی است که در آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۴۱۸۰۹۵