خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان خواستار شد؛

شهرداری‌ها باید رمپ‌های مورد نیاز معلولان را در استان کردستان اجرا کنند

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان گفت: صدور پایان کار ساختمانی منوط به اجرای دستورالعمل‌های مناسب سازی ویژه معلولان در آنها است.

به گزارش‌ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حشمت االله صیدی در همایش شهرداران استان کردستان در مریوان اظهار کرد: آمارهای غیررسمی از وجود 30 هزار معلول در استان خبر می دهد و شهرداری‌ها باید در موضوع مناسب سازی معابر با دقت عمل کنند تا این قشر نیز با کمترین زحمت بتوانند در داخل شهر تردد کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید رمپ‌های مورد نیاز معلولان را اجرا کنند گفت: در تمام ساخت و سازهای دولتی و خصوصی تا زمانی که این رمپ‌ها اجرا نشود، نباید پایان کار صادر شود.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان با اشاره به لزوم برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهرستان‌های استان تصریح کرد: شهرداران باید به عنوان دبیران شهرستانی این ستاد طی رایزنی با فرمانداران نسبت به برگزاری منظم جلسات این ستاد اقدام کنند. 

صیدی از این ستاد به عنوان یک ظرفیت قانونی مناسب نام برد و افزود: اختیارات خوبی هم در این رابطه به استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تفویض شده است که از این طریق می توان بخشی از این نواحی فرسوده را احیا، بازسازی و کارآمد شود.
 
وی با گلایه از تجمیع نخاله‌های ساختمانی در حریم شهرهای استان، این امر را موجب نازیبا جلوه دادن شهرهای استان دانست و گفت: شهرداری‌ها باید با این مسئله به صورت قاطع برخورد کنند.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید برنامه پنجساله داشته و بر اساس آن اولویت بندی کنند، خاطرنشان کرد: منابع شهرداری‌ها محدود و نیازها فراوان است و لذا باید متناسب با نیاز شهرها و اولویت‌های موجود، پروژه‌ها تعریف شوند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه مقوله آب یک بحث جهانی بوده و حفظ و مصرف صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: شهرداری‌ها باید حساسیت لازم را در زمینه جداسازی آب شرب از آب خام داشته باشند و سازوکاری اتخاذ کنند تا برای مصارفی چون آبیاری فضای سبز تنها از آب خام استفاده شود.

کد خبر : ۴۱۷۳۲۲