خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان خبر داد:

اجرای پروژه اشتغالزایی در روستاهای بیجار و سروآباد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از اجرای پروژه اشتغالزایی در روستاهای بیجار و سروآباد به ارزش 200 میلیارد تومان خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه هماهنگی اجرای پروژه های پیشرفت و آبادانی مناطق محروم با نام طرح "شهید شوشتری" در شهرستان های بیجار و سروآباد در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در سنندج با بیان این مطلب که  بدون مشارکت مردم هیچ طرحی به سرانجام نمی رسد، در ادامه گفت: حضور مردم در اجرای این طرح می تواند ضریب موفقیت را افزایش داده و آن را بیمه کند.

وی افزود: پروژه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم با نام طرح "شهید شوشتری" در شهرستان های بیجار و سروآباد اجرا می شود و در قالب این طرح از محل اعتبارات بنیاد برکت و سپاه پاسداران هر کدام به میزان 100 میلیارد تومان و جمعا 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح های اشتغالزا در روستاهای این دو شهرستان هزینه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: در این طرح که زمانی 2 ساله برای اجرای آن در نظر گرفته شده است 25 درصد پروژه ها برای بهبود بخش زیربنایی و فیزیکی و 75 درصد طرح ها نیز برای ارتقای بخش اقتصادی روستاهای سروآباد و بیجار اختصاص خواهد یافت.

قادری با اشاره به اینکه از کانال های مختلفی خدمات رسانی به روستاها دنبال می شود، مشکل اصلی در این رابطه را نبود مدیریت واحد یکپارچه در شهرها و بویژه روستاها دانست و افزود: به دنبال تحقق این مدیریت یکپارچه در بحث توسعه روستایی هستیم.

معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه طرح "شهید شوشتری" در اصل محرومیت زدایی از مناطق بسیار محروم را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: انتخاب دو شهرستان بیجار و سروآباد برای اجرای این طرح با توجه به میزان محرومیت روستایی در آنها کار مناسبی بوده است.

قادری بر ضرورت تعیین لیست پروژه های قابل اجرا در قالب این طرح همراه با زمانبندی از سوی بسیج سازندگی تأکید کرد و افزود: پس از آن حداکثر ظرف مدت 10 روز پیشنهادات استانداری به عنوان سیاستگذار طرح اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات نیز باید به شکل هماهنگ به سمت و سوی توسعه روستایی جهت دهی شود، اظهار کرد: هدف همه خدمت رسانی بیشتر به روستائیان با بهره گیری از تجارب روز دنیا و بومی سازی این تجربه ها است.

قادری با اشاره به اینکه در بحث کالبدی و فیزیکی در روستاها اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: نیازمند توانمندسازی خانوارهای روستایی به لحاظ معیشتی و اقتصادی هستیم.

وی با ابراز رضایت از نسبت 75 درصدی تعیین شده برای پروژه های اقتصادی در این طرح آن را زمینه ساز ارتقای وضعیت معیشت و اقتصاد ساکنان روستاهای این دو شهرستان عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان بر ضرورت همراهی  دستگاه های اجرایی در به نتیجه رسیدن این طرح تأکید کرد و افزود: هزینه کرد 200 میلیارد تومان طی 2 سال در قالب این طرح برای توسعه روستایی امر بسیار ارزشمند و قابل توجهی است.

قادری در پایان ابراز امیدواری کرد از این طرح برای توسعه دو شهرستان بیجار و سروآباد به بهترین شیوه استفاده شود.

کد خبر : ۴۰۶۸۹۲