خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خبر داد:

رشد 400 درصدی جذب سرمایه گذار خارجی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۰۴۷

استاندار کردستان از رشد 400 درصدی جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان در در دوران دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان افزود: امروز موضوع توسعه به گفتمان برتر استان تبدیل شده و توسعه مساله مهم ذهن نخبگان جامعه است این موضوع در میان مردم نیز جا افتاده است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان فضا برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فراهم است، گفت: در حال حاضر پنج سرمایه گذار خارجی در استان فعالیت دارند.

استاندار کردستان اظهار کرد: ابتدای کار دولت‌یازدهم سرمایه گذار قزاقستانی که روی پروژه طلای ساریگونی قروه کار می‌کرد در حال واگذاری پروژه بود اما با تلاشی که طی دو سال و نیم در این دولت انجام شد این واحد راه اندازی و در بهمن ماه به تولید رسید.

وی ادامه داد: در این مدت چهار سرمایه‌گذار دیگر نیز کار خود را در پروژه‌های معدن، سیگار سقز و ساخت مجتمع های مسکونی تجاری آغاز کرده‌اند و هم اکنون در استان فعالیت دارند.

زاهدی افزود: هم اکنون تلاش بیشتری برای جذب بخش خصوصی خارجی در استان در حال انجام است و با این کار ما می توانیم توفیقات بیشتری داشته باشیم.

به گفته وی در سه سال اخیر و در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته با رشد 400 درصدی افزایش جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان روبرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه امروز فضای کشور رفته رفته با سرعت بیشتری به نفع استان است، اظهار کرد: فضای منفی که در اذهان عمومی کشور و خارج از کشور در مورد استان بود از بین رفته و سرمایه گذاران رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در استان دارند.

استاندار کردستان ادامه داد: استان کردستان برای سرمایه گذاران جذاب است و آب، زمین، مرز، معادن و نیروی انسانی از جمله مهمترین ظرفیت های استان و جذب کننده سرمایه گذاران است.

وی افزود: هم اکنون معافیت های مالیاتی که در قانون مالیاتی برای سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

زاهدی به دو پروژه مینی پالایشگاه مریوان و پتروشیمی بیجار اشاره کرد و گفت: پالایشگاه مریوان هم اکنون از پیشرفت برخوردار است و امید می رود صندوق ذخیره فرهنگیان پس از این پالایشگاه کار پتروشیمی بیجار را نیز انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که این پروژه ها درست انجام بگیرد گفت: این قدم را اگر درست برداریم شناسنامه و معرفی برای استان در زمینه جذب سرمایه گذار است.

زاهدی همچنین به راه اندازی خط آهن تهران - سنندج و تکمیل کریدور شمال - جنوب اشاره و اظهار کرد: این اقدامات فرصتی بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذار در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز